اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس گچساران نواخته شد

خبرگزاری فارس: با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان گچساران، زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس این شهرستان نواخته شد.

زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس گچساران نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران فرماندار گچساران صبح امروز در آئین به صدا در آمدن زنگ احسان و نیکوکاری در دبستان دخترانه شهدای صنعت نفت گچساران در جمع دانش‌آموزان و مدیران گچساران اظهار کرد: احسان و نیکوکاری به نیازمندان و کمک به آنان در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.

* ایجاد و تقویت حس انفاق در دانش‌آموزان ضرورت دارد

سید اکبر علیزاده ابراز داشت: این مراسم به منظور ترویج و نهادینه شدن فرهنگ و سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در مدارس گچساران برگزار شده است.

وی هدف از این کار را ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری بین کودکان و دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: تقویت حس همدردی و یاری رساندن به هم‌نوعان و هم‌سن و سالان بسیار مهم بوده و مدیران باید توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

مقام عالی دولت در گچساران با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری تصریح کرد: همه افراد خیر و نیکوکار باید با مشارکت گسترده و فعال در جشن نیکوکاری امسال بیش از سال‌های گذشته به یاری نیازمندان بشتابند.

علیزاده نیکوکاری را بالاترین فضیلت عنوان کرد و گفت: در میان مراتب فضیلت، انفاق ارزشمندترین مرتبه فضیلت‌ها است.

وی بیان داشت: خداوند انفاق بندگان را به طور مستقیم می‌بیند و در آیات قرآن تأکید زیادی به این مسئله شده است.

علیزاده با تشریح نتایج انفاق در زندگی یادآور شد: فرد انفاق‌کننده با این عمل خیر، بالاترین مرتبه فضیلت را نصیب خود کرده است.

* شهادت بالاترین انفاق است

فرماندار گچساران شهادت در راه خدا را نمونه کامل انفاق دانست و ابراز داشت: شهدا با نثار و انفاق جان خود در راه خدا، بندگی در برابر معبود را به همگان ثابت کردند.

علیزاده افزود: شهیدان به خاطر انفاق جان خود در راه خدا بالاترین مرتبه فضیلت را به خداوند اختصاص دادند و به هدف والای خود رسیدند.

وی از دانش‌آموزان خواست برای تقویت حس همدردی و کمک به دوستان و هم‌نوعان، شهدا و ایثارگران را الگوی خود قرار داده و برای رسیدن به درجه والای انفاق تلاش کنند.

علیزاده هفته احسان و نیکوکاری و حضور در برنامه‌های این هفته را فرصت خوبی برای دستیابی به اهداف و فضیلت‌های سنت حسنه انفاق عنوان کرد.

وی گفت: برای کمک به دیگران هر گامی برداشته شود هم زیباست و هم شرکت در کار خیر است و خداوند می‌فرماید در کار خیر از همدیگر سبقت بگیرید.

به گزارش فارس در این مراسم با نواخته شدن زنگ احسان و نیکوکاری، مسئولان و دانش‌آموزان کمک‌های نقدی خود را برای افراد نیازمند به صندوق کمیته امداد امام خمینی(ره) ریختند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول