اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عید نوروز 91

آرامش بهاری در 50 امام‌زاده اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: عید نوروز 91 آرامش بهاری حداقل در 50 امام‌زاده موجود در اصفهان به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

آرامش بهاری در 50 امام‌زاده اصفهان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه این اداره برای ایام نوروز اظهار داشت: اجرای طرح آرامش بهاری در بارگاه بقاع متبرکه و امام‌زاده‌های شاخص موجود در سطح استان از برنامه‌های اجرایی این اداره در ایام نوروز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آرامش بهاری برای دومین سال متوالی در اصفهان اجرا می‌شود، اضافه کرد: آماده کردن فضای بقاع متبرکه و تمامی مساجد برای حضور مسافران نوروزی در زمان تحویل سال از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام نوروز است.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: عید نوروز 91 آرامش بهاری حداقل در 50 امام‌زاده موجود در اصفهان به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این برنامه‌ها در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مؤثر است، ادامه داد: سال جدید امام‌زاده‌های شاخص استان مانند امام‌زاده هلال بن علی، زینبیه، مجلسی و امام‌زاده ابوالعباس(ع) با اجرای طرح آرامش بهاری میزبان مسافران نوروزی هستند.

نقدعلی با اشاره به اینکه 703 بقعه در سطح استان وجود دارد، تأکید کرد: آرامش بهاری طرحی است که با حضور روحانیون در امام‌زاده‌های شاخص اجرا می‌شود و در برخی از بقاع متبرکه نیز خیمه‌های معرفتی برپا است.

وی افزود: با اجرای طرح خیمه‌های معرفتی برخی از طلاب متخصص و توانمند در بقاع متبرکه حضور می‌یابند و این افراد با نمایش کلیپ‌های تصویری و برگزاری کارگاه‌های نقاشی، صندلی مشاوره و حلقه‌های معرفتی یک بسته کامل را در اختیار مراجعان به بقاع متبرکه قرار می‌دهند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته طرح آرامش بهاری در 30 امام‌زاده در اصفهان اجرا شده است، بیان داشت: در اصفهان در ایام نوروز بین پنج تا هفت خیمه معرفتی وجود دارد و دو مورد از این خیمه‌ها نیز در کمپینگ‌های شهرداری برگزار می‌شود.

وی به هدف از برگزاری برنامه آرامش بهاری در ایام نوروز در امام‌زاده‌های شاخص اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور میلیونی مردم در ایام نوروز در سطح بقاع متبرکه اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زاده‌ها در راستای ترویج معارف دینی، افزایش اطلاعات معرفتی و ایجاد فضای معنوی بیشتر در بقاع متبرکه نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول