اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی اعلام کرد

مرمت آستانه امامزاده محمد و ابراهیم در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امامزاده محمد و ابراهیم در ارومیه مرمت می‌شوند.

مرمت آستانه امامزاده محمد و ابراهیم در ارومیه

 حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آستانه امامزاده محمد و ابراهیم از میراث فرهنگی استان به شمار می‌رود و با توجه به اینکه این ساختمان نیاز به مرمت داشت باید مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اخذ می‌شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، تصریح کرد: مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده و مرمت این امامزاده‌ها به زودی انجام می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به تامین منابع مالی برای این منظور، افزود: بخشی از مبالغ مالی لازم برای مرمت امامزاده  محمد و ابراهیم از طریق میراث فرهنگی و بخش دیگری از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تامین می‌شود.

مصائبی با بیان اینکه در حال حاضر برای هماهنگی آغاز عملیات اجرایی آن در مذاکره هستیم، گفت: سال 91 عملیات اجرایی در این زمینه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه امامزاده‌هایی که ساختمان اعیانی دارند میراثی هستند، اظهار داشت: بالا بودن قدمت امامزاده‌ها نیز عامل دیگری برای میراثی شدن امامزاده‌ها هستند.

این مسئول خواستار همکاری هر چه بیشتر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این زمینه شد و تصریح کرد: در صورت تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این زمنیه می‌توانیم به موفقیت بیشتری برسیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول