اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر خبر داد

آزادسازی 2 هزار متر مربع از محوطه بقعه امامزاده اسماعیل ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: 2 هزار متر مربع از محوطه بقعه امامزاده اسماعیل (ع) شناط آزاد سازی شده است.

آزادسازی 2 هزار متر مربع از محوطه بقعه امامزاده اسماعیل ابهر

حجت‌الاسلام رحیم محسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره اوقاف شهرستان ابهر از آغاز سال جاری اقدامات مختلفی را بقاع متبرکه این شهرستان انجام داده است.

وی با اشاره به محوطه‌سازی بقعه امامزاده یحیی (ع) در حدود 365 متر مربع در 9 ماهه سال جاری یادآور شد: تعمیر و مرمت تربت خانه و صحن بقعه به میزان 140 متر مربع نیز توسط اداره اوقاف شهرستان ابهر صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر تعمیر و مرمت بقعه امامزاده یحیی (ع) در حدود 50 متر مربع، از دیگر اقداماتی است که توسط اداره اوقاف در این بقعه انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اداره اوقاف در امامزاده اسماعیل روستای امیر بسطاق یادآور شد: نصب دوربین مدار بسته در داخل بقعه، تسطیح و ایجاد پارکینگ نیز از اقداماتی است که در این بقعه انجام شده است.

حجت‌الاسلام محسنی با اشاره به تکمیل تربت خانه امامزاده یعقوب (ع) به مساحت 100 متر مربع و تکمیل شبستان و مسجد بقعه به مساحت یک هزار متر مربع ادامه داد: احداث پارکینگ در بقعه به مساحت 2 هزار متر مربع و باز سازی راه ‌بقعه به طول شش کیلومتر و به عرض 20 متر نیز از دیگر اقداماتی است که در طول 9 ماهه سال جاری در این بقعه صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل بقعه امامزاده اسحق ابهر به مساحت 120 متر مربع اضافه کرد: بازسازی بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم جداقیه و اجرای تربت خانه در این بقعه از دیگر کارهای انجام شده در 9 ماهه نحست سال 90 است که به همت اداره موقوفات ابهر انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر درادامه افزود: از دیگر اقدامات اداره اوقاف ابهر می توان به بازسازی امامزاده ابراهیم چالچوق اشاره کرد که بازسازی بقعه این امامزاده و اجرای تربت خانه در داخل محوطه آن در کارنامه کاری ما ثبت شده است.

حجت‌الاسلام محسنی تعیین حدود و رفع مشکل با معارضین موقوفه مزرعه مشکین متعلق به امامزاده یعقوب (ع) را از دیگر اقدامات مهم اداره اوقاف شهرستان ابهر در 9 ماهه سال جاری عنوان کرد.

وی همچنین در تشریح فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در بقاع متبرکه شهرستان یادآور شد: اجرای جلسات طرح مودت برای توسعه، بازسازی و تعمیر بقاع متبرکه جزء برنامه های فرهنگی است که توسط اداره اوقاف شهرستان ابهر تا پایان آذر انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر زیر پوشش قرار دادن خدام واجد شرایط مشغول به فعالیت در مساجد شهرستان را نیز از اهم فعالیت‌های اداره اوقاف شهرستان ابهر عنوان کرد و افزود: در این زمینه 60 نفر بیمه اصلی شده‌اند.

وی اجرای برنامه مطالعه و شناسایی بقاع متبرکه در حوزه فعالیت اداره اوقاف شهرستان ابهر را نیز از دیگر اقدامات این اداره از آغاز سال جاری برشمرد.

حجت‌الاسلام محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برنامه‌های آغاز شده از آغاز سال جاری یادآور شد: برنامه آرامش بهاری، نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان، بصیرت عاشورایی در ایام محرم و برگزاری محافل انس با قرآن در طول ماه رمضان از دیگر اقداماتی است که توسط اداره اوقاف شهرستان ابهر در طول سال جاری برگزار شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول