اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم خبر داد

راه‌اندازی کمپینگ در کنار بقعه امامزاده جعفر غریب

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم از راه‌اندازی کمپینگ در کنار بقعه امام‌زاده جعفر غریب خبر داد.

راه‌اندازی کمپینگ در کنار بقعه امامزاده جعفر غریب

علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی با اشاره به مرمت و بهسازی آثار باستانی استان قم اظهار داشت: احیا و مرمت بقاع امامزادگان و آثار باستانی در حال خطر با توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز از سوی این اداره‌کل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر اندازه اعتبارات بیشتری تخصیص داده شود، احیا و مرمت بیشتر و سریعتری در بنای بقاع امامزادگان و آثار باستانی استان صورت می‌پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به ظرفیت استان قم در مورد حضور امامزادگان بیشمار در آن تصریح کرد: با دریافت اعتبارات ملی و استانی مرمت‌های خوبی در بقاع امامزاده سید سربخش و بقعه امامزاده طیب و طاهر انجام شد.

ارجمندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد کمپینگ در کنار بقعه امامزاده جعفر غریب در جوار تپه قلی درویش خاطرنشان کرد: در بلوار ورودی مسجد جمکران و 700 متری آن، یک محوطه باستانی و یک امامزاده که ثبت میراث است، قرار دارد.

وی عنوان داشت: در این محوطه زمین‌هایی که متعلق به اوقاف و امور خیریه است نیز وجود دارد که با توافق‌های صورت گرفته بین ادارات میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم و اوقاف و امور خیریه در این زمین‌های خالی کمپینگ احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه احداث این کمپینگ چند مزیت دارد، یادآور شد: مجاورت با امامزاده و اتصال به شهر و نزدیکی به مسجد مقدس جمکران از جمله مزیت‌های راه‌اندازی این کمپینگ است.

ارجمندی عنوان کرد: همچنین نزدیکی این کمپینگ به محوطه باستانی قلی درویش به عنوان مزیت دیگری محسوب می‌شود چرا که می‌تواند زمینه بازدید زائران و علاقه‌مندان را به سایت موزه این اثر فراهم سازد.

وی در رابطه با تاریخ بنای امامزاده جعفر غریب تصریح کرد: بنای این امامزاده متعلق به دوره قاجار است که در سال‌های گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم مرمت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در ادامه سخنان خود یادآور شد: مرمت‌هایی نیز در کاروانسراهای دیر گچین، کوه نمک و محمدآباد صورت گرفته است.

ارجمندی با اشاره به دیوارکشی محوطه قلی درویش خاطرنشان کرد: انجام کاوش‌های باستانی در محوطه قلی درویش و مرمت برخی گذرهای باستانی در بافت تاریخی شهر از جمله ساماندهی محور بیت امام در سال 90 انجام شده است.

* راه‌اندازی موزه مرجعیت در کنار بیت امام راحل

وی به آغاز عملیات احداث موزه انقلاب در جنب بیت امام راحل اشاره کرد و افزود: میزان اعتباری که برای ساماندهی بیت امام(ره) برای سال 90، یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در کنار منزل ایشان، خانه‌ای را به منظور احداث موزه مرجعیت تملک کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: جمع‌آوری آثار و وسایل شخصی مراجع عظام و مسقف شدن حیاط این موزه و همچنین نصب دوربین‌های مدار بسته از اقداماتی است که باید اجرا شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول