اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/307

نشست "مردم‌سالاری و انتخابات" در دانشگاه بیرجند برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست مردم‌سالاری و انتخابات به همت کانون روشنگران دانشگاه بیرجند با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

نشست "مردم‌سالاری و انتخابات" در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نشست مردم‌سالاری و انتخابات به همت کانون روشنگران دانشگاه بیرجند با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که صبح امروز با حضور تعداد کثیری از دانشجویان و دو تن از اساتید دانشگاه بیرجند برگزار شد به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد.

در ابتدای این جلسه یکی از دانشجویان از واژه دموکراسی در ایران و حوزه تعقل و فردگرایی و اینکه آزادی در چه حد است سؤالاتی پرسید و گفت: انسان حق انتخاب دارد و باید خودش انتخاب کند.

این دانشجو افزود: در سایر کشورها سران به دلیل یک حرکت ناشایست یا مجبور به عذرخواهی شده یا از کارشان استعفاء می‌دهند، اما این اتفاق عملاً در ایران نمی‌افتد که به خاطر کمبود وقت به سؤالات این دانشجو پاسخ مفصلی داده نشد.

یکی دیگر از دانشجویان نیز گفت: چون ما دین‌مدار هستیم باید از تمام دریچه‌ها با عقل نگاه کنیم.

وی ادامه داد: این اندیشه تمام‌ نما را نشان نمی‌دهد و در گذر زمان به این نتیجه می‌رسیم و بنابراین بحث ولایت‌فقیه بحثی نیست که سریع بتوان به آن جواب داد.

دانشجوی دیگری بحث ملت، امت و جایگاه آن را مطرح کرد و گفت: ما هنوز به ملت نرسیدیم چه برسد به اینکه به امت برسیم.

پیمان زنگنه یکی از اساتید دانشگاه بیرجند در پاسخ به سؤال این دانشجو گفت: در اسلام ملت جایگاه ندارد و این اصطلاح از قرن 19 آغاز شده است، در قبل از اسلام به ملت فکر می‌کردند ولی بعد از اسلام ما به امت واحده فکر می‌کنیم که تفکر اصلی آن رسیدن به کلمه وحدت است.

وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان که فردگرایی در حوزه عمل سیاسی را مطرح کرده بود نیز گفت: این مسئله جایگاه تئوریک ندارد و در ایران راه ما با لیبرالیسم غربی فرق دارد زیرا در حکومت آنان فرد بر جمع حاکم است ولی در نظام ما این جمع است که بر فرد حکومت می‌کند زیرا ساختار نظام ما جمع‌گراست و بر این اساس ملیتی را می‌پذیرد که وحدت داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که اقتصاد ما چقدر اسلامی است گفت: اقتصاد باید طوری باشد که تمام افراد از آن عادلانه برخوردار شوند.

زنگنه تصریح کرد: در نظام اقتصادی اسلام پیامبر به مقابله با ربا برخاست زیرا ربا باعث می‌شود جامعه طبقاتی شود و این خود باعث دوری حکومت اسلامی از مردم می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول