اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بذرپاش:

برنامه‌ریزی برای اداره کشور کار اصلی مجلس است

خبرگزاری فارس: عضو جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی گفت: اصل کار مجلس برنامه‌ریزی برای اداره کشور است.

برنامه‌ریزی برای اداره کشور کار اصلی مجلس است

مهرداد بذرپاش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در تشریح ویژگی‌های نماینده اصلح گفت: نماینده‌هایی که انتخاب می‌شوند باید دو ویژگی داشته باشند که بخش نخست شروط لازم و دیگری شروط کافی است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان افزود: شروط لازم شروط حداقلی و ابتدایی و پایه است که شامل خوب بودن، سلامت مالی، سلامت اخلاقی، اعتقاد راسخ به گفتمان انقلاب، اعتقاد راسخ به شهدا و خون شهدا، اعتقاد راسخ به مقام ولایت فقیه و کارآمدی انقلاب اسلامی و ... است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فقط این‌ها به تنهایی برای یک نماینده کافی نیست، مجلس باید کارآمد باشد.

بذرپاش کارآمدی را در دو بخش دانست و تاکید کرد: بخش نخست آن تخصص است، نماینده باید در یک حوزه متخصص باشد و بخش دیگر کارآمدی، داشتن یک ذهن مدیریتی منسجم و دارای برنامه‌ریزی است چرا که در هر مجلسی به‌طور متوسط یک برنامه پنج‌ساله تصویب می‌شود و چهار بار هم برنامه کوتاه مدت یک‌ساله که نامش بودجه است تصویب می‌شود یعنی چهار بار در طول یک دوره منابع کشور را توزیع می‌کند.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان بیان داشت: اگر نماینده فاقد نگاه برنامه‌ریزی و ذهن مدیریتی باشد حتما نمی‌تواند در برنامه‌ای که برای کشور تدوین می‌کند موثر باشد و چه خوب است که همه نماینده‌ها در فرآیند برنامه‌ریزی مملکت سهیم باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید برویم به سمتی که رقابت بین چهره‌ها و برنامه‌ها باشد آن‌وقت می‌توانیم ادعا کنیم چند سطح بالاتر آمده‌ایم، یعنی هرکس برنامه بهتری عرضه کند مردم به او اقبال بیشتری نشان دهند نه اینکه هرکس شهرت بیشتری داشته باشد.

بذرپاش با بیان اینکه اصل کار مجلس برنامه‌ریزی برای اداره کشور است، گفت: ذیل آن برنامه‌ریزی تصویب قانون و لوایح و نظارت بر اجرا و ... است.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در ارتباط با وظیفه فرعی مجلس خاطرنشان کرد: وظیفه فرعی مجلس مواضع سیاسی و فعالیت‌های سیاسی است. گاهی اوقات فرع بر اصل چیره می‌شود و به جای ساخت کشور و برنامه‌ریزی وقت مجلس صرف حاشیه می‌شود و تمام توان و ذهن فرد را مختل می‌سازد.

عضو جبهه متحد اصولگرایان در پایان با اشاره به بیداری اسلامی تصریح کرد: در عصر بیداری اسلامی کشور ما به عنوان الگو است. تمام دنیا از ما توقع برنامه دارند و انتظار پیشرفت روزافزون کشور ایران را دارند.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول