اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم:

مجلس توانمند به مانند طلای 24 عیار انقلاب است

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس توانمند به مانند طلای 24 عیار انقلاب است که هیچ وقت از بها و اعتبار نمی‌افتد.

مجلس توانمند به مانند طلای 24 عیار انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن نوعی‌اقدم عصر امروز در آخرین جلسه سخنرانی عمومی خود در مسجد قدس اردبیل اظهار داشت: ما امروز به یک مجلس توانمند، قدر و با لیاقت نیاز داریم تا با قانون‌گذاری صحیح و رفع و رجوع مشکلات مردم به ویژه دو معضل بیکاری و گرانی کشور را به سمت عمران و آبادانی سوق دهد.

مدرس اقتصاد در دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: مردم سئوال می‌کنند که مرجع پاسخگو در بیکاری و گرانی کیست که باید گفت در هر کشوری که بانک مرکزی وابسته به دولت باشد به یقین نظام اقتصادی بیمار و دستوری می‌باشد که در آن صورت اسباب بسیاری از مشکلات مهیا می‌شود.

مشاور سابق عالی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در کشور ما نیز بانک مرکزی اسیر دست دولت است و حتی حاضر است بدون پشتوانه واقعی اسکناس چاپ کرده و به اختلال نظام اقتصادی کمک کند که همین امر سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاری انجام نشده و پول‌های سرگردان به سمت معامله و خرید زمین، ارز و طلا برود و بی‌توجهی به حوزه سرمایه‌گذاری و تولید به بیکاری می‌انجامد.

معاون سابق پارلمانی وزیر راه و شهرسازی ریشه بسیاری از امراض اقتصادی را در وابستگی بانک مرکزی به دولت اعلام کرد و ادامه داد: سال‌های سال است که همین امر و مشکلات گرانی و اشتغال کمر مردم را شکسته است که برای خروج از این بن‌بست نیاز است مجلس با عرضه و با کفایت شکل گرفته تا این معضلات را برطرف کند.

وی اضافه کرد: آنهایی که بدون تخصص، شجاعت و پاکدامنی تنها با دلال‌بازی وارد این انتخابات شده و مردم را با عکس، بنر، پول، پلو و شام می‌فریبند در حقیقت معیار ناصحیحی برای خود انتخاب کردند که در این زمینه خواص جامعه گناهکار هستند.

نوعی‌اقدم وظیفه خواص را در اصلاح فرآیند انتخابات ظریف و احساس توصیف کرد و گفت: مجلس بی‌کفایت با سکوت خود در برابر سه هزار میلیارد تومان اختلاس و دزدی بی‌سابقه نه تنها استیضاح و برکناری انجام نداد بلکه در یک حرکت همسو رأی اعتماد به وزیر اقتصاد داد و باید گفت به چنین مجلسی ننگ باد.

به گزارش فارس، کاندیدای مجلس نهم در ادامه سخنان خود افزود: سو مدیریت در این استان بیداد می‌کند به طوری که پول‌های اختلاس شده به یقین از جیب مردم پرداخت می‌شود که یا از طریق چاپ اسکناس و یا برداشت غیرمجاز از صندوق ارزی کشور این خسارت عظیم جبران می‌شود که هر دوی آنها به ضرر مردم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های اردبیل از اهالی خواست آبرو و حیثیت از دست رفته را با انتخاب نامزدهای اصلح برطرف کرده و اجازه ندهند بیش از این اردبیل از سو مدیریت، باندبازی و دلال‌بازی آسیب ببیند.

عضو هیئت رئیسه مجلس هفتم در ادامه تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها منطقه ویژه اقتصادی شروع شده با اردبیل در حال فعالیت مستمر است در حالی که منطقه ویژه اقتصادی ما تنها در روی کاغذ شکل اجرا گرفته و کارخانه پتروشیمی ما که ظرفیت اشتغال پنج هزار جوان جویای کار را بایستی فراهم می‌کرد به انبار ذخیره سیب‌زمینی تبدیل شده است.

نوعی‌اقدم به وضعیت نابسامان عمران شهری، تعطیلی واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: شهرک صنعتی ما امروز به جنگل سوله تبدیل شده است و تمام سرمایه‌گذاران در حال فراری شدن از این استان هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که قرار بود امسال راه‌آهن اردبیل افتتاح شود، چهار سال است به حالت نیمه‌کاره رها شده و جنازه بی‌صاحب را می‌ماند.

نوعی‌اقدم مدعی شد: راه‌آهن اردبیل – مغان نیز که مطالعه آن هنوز تمام نشده مسئولان برای کلنگ‌زنی آن امروز و فردا می‌کنند در حالی که هیچ اتفاقی در این پروژه‌ها نیفتاده است.

وی به وضعیت نیمه‌کاره فرودگاه اردبیل و ساخت ترمینال حج و همچنین بلاتکلیف رها شدن انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل را به همراه صدها پروژه در حوزه بهداشتی، درمانی یادآور شد و اضافه کرد: ما امروز در تمام حوزه‌ها به یک تحول اساسی نیاز داریم که در صورت راهیابی نمایندگان شایسته، فاخر و با چهره ملی می‌توان بسیاری از ناکامی‌ها را برطرف کرد.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در پایان سخنان خود گفت: در صورت راهیابی به مجلس برای اشتغال جوانان، پیگیری مطالبات بازنشستگان و کارکنان، سر و سامان بخشی به تعاونی‌های مسکن، سنوات حق‌التدریسی‌ها و بسیاری از خواسته و مطالبه مردم برنامه دارم که با حضور در جایگاه قانون‌گذاری می‌توان آنها را انجام داد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول