اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخاب بزرگ اسفند/102

عامریان: مردم در انتخابات پاسخ محکم‏تری به فتنه‏گران می‏دهند

خبرگزاری فارس: کارشناس امور سیاسی تأکید کرد: مردم ایران اسلامی پاسخ فتنه‏گران را در انتخابات محکمتر از 9 دی، 22 بهمن‏ها و ... می‏دهند.

عامریان: مردم در انتخابات پاسخ محکم‏تری به فتنه‏گران می‏دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان محمدرضا عامریان در نشست فرهنگی سیاسی بسیج در شاهرود گفت: بصیرت در عرف سیاسی و اجتماعی، قدرت تشخیص مسائل پیچیده سیاسی و اجتماعی است.

عامریان در این نشست که بیش از 100 نفر از بسیجیان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شاهرود حضور داشتند، افزود: بصیرت در یک تعریف اصطلاحی، فرآیندی با مراتب در روح آدمی است که به صورت آگاهانه از طریق ریاضت‏های عملی و یا تأملات عمیق نظری پدید آمده و بر کارکرد و مواضع آدمیان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی تأثیر مثبت و روشنگرانه‌ می‌گذارد.

استاد دانشگاه شاهرود در ادامه افزود: مراد از صاحب رأی و بصیرت کسی است که بتواند در هنگام بحران‏ها و فتنه‏های اجتماعی، حق را از باطل تشخیص دهد و مواضع مناسب با آن را اخذ کند و در سیاهی فتنه‏ها و تاریکی‏ها، بتواند با نور معرفت تقوای الهی، مسیر خویش را بشناسد و در آن مسیر حرکت کند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به جنگ "صفین" افزود: در جنگ صفین پس از نیرنگ عمروعاص و بر نیزه کردن قرآن، عده‌ای از سپاه امیرالمؤمنین(ع) با این بهانه که آنها هم مسلمان هستند و به نماز و روزه پایبندند و از حق حرف می‌زنند، از جنگیدن با سپاه شام خودداری کردند.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه 172 نهج البلاغه خطاب به این عده فرمودند که در جنگ میان شما و اهل قبله باز شده است و این پرچم را تنها کسانی می‌توانند بر دوش بگیرند که اهل بینش یعنی بصیرت و پایداری و آگاه به مواضع حق باشند، بنابراین معیار مسلمانی، حق و حقیقت است و اگر علی‌(ع) با قاسطان و ناکثان و مارقان می‌جنگد، به خاطر بصیرتی است که نسبت به نیّات‌ و اعمال‌ آنها دارد.

عامریان به راه‏های دست‌یابی به بصیرت اشاره کرد و گفت: یکی از راه‏ها، ایمان قوی و آخرت‏گرایی است و هرگز نمی‏توان نقش بینش را در نگرش‏ها و افکار و اندیشه‏های آدمی نادیده گرفت.

وی در ادامه دومین راه دست‌یابی به بصیرت را تقوای الهی عنوان کرد و افزود: انسان برای اینکه به بصیرت و روشنگری واقعی برسد، باید با مهار نفس خود هرگونه پلشتی‏ را از خود بزاید و تقوای فطری را پاس دارد.

این استاد دانشگاه شاهرود در ادامه با برشمردن راه‏های دیگری افزود: عبرت‏اندوزی، تفکر و دقت، تفسیر رویدادهای هم‌سو و هماهنگ، توجه به نشانه‏های روشن‏گر و اصول اساسی و شناخت خواسته دشمن و مخالفت با آن از دیگر راه‏های دست‏یابی به بصیرت در انسان است.

وی در پایان سخنان خود گفت: فتنه 88 یکی از اتفاقات عجیب در انقلاب اسلامی بود که افراد با بصیرت توانستند به خوبی از آن عبور کنند.

این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: این فتنه نشان داد که جامعه و مردم ما از بصیرت بالایی برخوردار هستند و در انتخابات آتی نیز این بصیرت و بینش خود را به ظهور خواهند رساند و با حضور چشمگیر خود، از انقلاب و اسلام عزیز دفاع کرده و خار چشم دشمنان می‏شوند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول