اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 22 اسفندماه

طرح نظارت نوروزی دامپزشکی به اجرا در می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه از اجرای طرح نظارت نوروزی از 22 اسفندماه در این شهرستان خبر داد.

طرح نظارت نوروزی دامپزشکی به اجرا در می‌آید

داود سرمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح از 22 اسفند آغاز و تا 13 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور نظارت بر عرضه سالم و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و با توجه به افزایش تقاضاها برای خرید گوشت، مرغ، ماهی صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه دامپزشکی زرندیه با اشاره به استقرار اکیپ‌های بازرسی در این شهرستان گفت: در راستای اجرای این طرح یک اکیپ ثابت در اداره دامپزشکی و دو اکیپ سیار در سطح شهرستان مستقر خواهند شد.

به گفته وی در این طرح تمامی مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌ها، قصابی‌‌ها، رستوران‌ها، و مراکز فروش و عرضه مرغ و ماهی و گوشت مورد نظارت قرار خواهند گرفت.

سرمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام طرح مایه کوبی تب برفکی گفت: با اجرای این طرح 201 هزار و 310 راس گوسفند و بز و پنج هزار و 212 راس گاو و گوساله بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: این طرح به مدت یک ماه و با همکاری بخش خصوصی به اجرا درآمد که طی آن بخش قابل توجهی از جمعیت دامی این شهرستان  بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد.

به گفته وی شهرستان زرندیه دارای 6 هزار راس دام سنگین است.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول