اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

دامپزشکی در زمینه سختی کار مورد بی‌مهری قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: دامپزشکی از مشاغل بسیار سخت و زیان‌آور است که به لحاظ سختی شرایط کار مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

دامپزشکی در زمینه سختی کار مورد بی‌مهری قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، محمدعلی رضایی از کارکنان دامپزشکی به ‌عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت جامعه که در خط مقدم مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارند، یاد کرد.

وی، بر قرار گرفتن حرفه دامپزشکی در زمره مشاغل سخت تأکید کرد و گفت: اکیپ‌های سیار دامپزشکی برای اعمال اقدامات بهداشتی در تمام فصول سال و در هر شرایط جوی همه روزه به مأموریت می‌روند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دامپزشکی از معدود دستگاه‌هایی است که با حضور در محل روستا، مناطق عشایری، چاه‌های کشاورزی و واحدهای دامی خدمات خود را ارائه می‌کند.

رضایی افزود: هر ساله تعدادی از کارکنان خدوم دامپزشکی در اثر تماس با دام‌های آلوده، به بیماری‌های خطرناک و کشنده مشترک بین انسان و دام مبتلا می‌شوند و هم‌چنین در هنگام تزریق واکسن به دام‌ها دچار گاز گرفتگی و یا مصدومیت‌های شدید ناشی از برخورد فیزیکی با دام‌ها می‌شوند.

وی افزود: کارکنان دامپزشکی به علت تردد مکرر با خودرو در جاده‌های خاکی به بیماری‌های تنفسی و حرکتی نظیر دیسک کمر و آرتروز مبتلا هستند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول