اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی آبادان خبر داد

کنترل صادرات دام زنده توسط دامپزشکی آبادان

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی آبادان از کنترل صادرات دام زنده توسط نیروهای این شبکه خبر داد.

کنترل صادرات دام زنده توسط دامپزشکی آبادان
مهدی آقالر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص خبر منتشر شده از خبرگزاری فارس مبنی بر"ممنوعیت عرضه مرغ زنده سالم و ناسالم" در آبادان اظهار کرد: با وجود محدودیت نیروهای دامپزشکی در شهرستان آبادان، این نیروها طیف وسیعی از کارهای تخصصی را برعهده دارند که از جمله وظایف آنها می‌توان به کنترل صادرات دام زنده، انجام تست تب مالت، واکسیناسیون و... اشاره کرد.
وی در خصوص احداث جایگاه دام جدید در آبادان عنوان کرد: در بازدیدی که به همراه معاون خدمات شهری شهرداری آبادان از جایگاه دام داشتیم، نواقصی را در این جایگاه مشاهده کردیم که بعد از انجام مذاکرات با دامداران در خصوص انتقال دام‌ها به جایگاه جدید، آنها با این کار موافقت کرده و متعهد شدند که در صورت رفع نواقص داوطلبانه نسبت به این کار اقدام کنند.
سرپرست شبکه دامپزشکی آبادان افزود: از جمله کارهایی که باید در جایگاه جدید نگهداری دام صورت گیرد، فنس‌کشی به علت کمبود فضاست.
آقالر با بیان ارائه درخواست اختصاص زمین برای احداث یک جایگاه بهتر به اداره مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از جمله مشکلات دیگر جایگاه دام وضعیت غیربهداشتی فاضلاب آن است که باید برای بهبود وضعیت آن چاره‌ای اندیشیده شود.
وی همچنین به مسئله عرضه مرغ زنده اشاره کرد و گفت: اگرچه عملیات جمع‌آوری مرغ زنده با تأخیر آغاز شد اما حکم برخورد با عرضه‌کنندگان را از دادستان گرفته و هم تذکر شفاهی و هم کتبی را به آنها داده‌ایم.
سرپرست شبکه دامپزشکی آبادان ادامه داد: از دید شبکه دامپزشکی عرضه مرغ‌ زنده چه سالم و چه ناسالم به طور کلی ممنوع است و نیازی به حضور کارشناس برای تعیین سلامتی آنها نیست.
آقالر در پایان با اشاره به اینکه تعداد سه مرغداری فعال در آبادان حضور دارند، گفت: این مرغداری‌ها زیر نظر شبکه دامپزشکی فعالیت می‌کنند و از آنجا که صد در صد مرغ‌های زنده‌ای که به آبادان وارد می‌شوند از شادگان و خرمشهر می‌آیند باید اقداماتی را در راستای جلوگیری از ورود آنها انجام دهیم تا بیش از این شاهد مشکلات بهداشتی در این زمینه نباشیم.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول