اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت؛

واکسیناسیون 52 هزار راس دام در شهربابک

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: در سال جاری 52 هزار راس دام در شهربابک بر علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.

واکسیناسیون 52 هزار راس دام در شهربابک
مجید اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و واگیردار برای دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده‌های خام دارد، خاطرنشان کرد: تمام دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی مانند گاو، گاومیش، گوسفند و بز مورد هدف ویروس عامل این بیماری قرار می‌گیرند.
اسدی با بیان اینکه بیماری تب برفکی تولید شیر را 25 درصد کاهش می‌دهد و رشد گاوهای گوشتی را به تاخیر می‌اندازد، بیان کرد: در کشور ما این بیماری مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده سرمایه دامی، تولیدات دامی و نخستین بیماری دامی جدول مبارزه با بیماری‌های دامی محسوب می‌شود.
وی از اجرای طرح واکسیناسیون دام علیه تب برفکی در کشور خبر داد و بیان کرد: در سال جاری با همکاری بخش خصوصی تاکنون 12 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 40 هزار راس گوسفند مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این طرح حدود 200 هزار راس گوسفند دیگر نیز واکسینه شوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول