اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید باهنر:‌

طرح آمایش آموزش عالی در کرمان انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:‌ در مرحله نهایی انجام طرح آمایش آموزش عالی در استان کرمان هستیم.

طرح آمایش آموزش عالی در کرمان انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نصرالله گرامی بعد از ظهر امروز در همایش رؤسای مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی منطقه هفت کشور اظهار داشت: در استان کرمان 115 واحد آموزش عالی اعم از پیام‌نور، علمی و کاربردی، آزاد و دانشگاه مادر وجود دارد که این تعداد علاوه بر سه واحد و یک مجتمع علوم پزشکی است.
وی افزود: 166 هزار دانشجو در این مراکز آموزش عالی در یک هزار و 480 رشته مشغول به تحصیل هستند.
گرامی تصریح کرد: از مجموع این مراکز، 14 مؤسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند که با 15 هزار دانشجو در 144 رشته فعال بوده و 11 درصد دانشجویان کل استان را زیر پوشش دارند.
وی عنوان کرد: مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در دوران‌های مختلف افت و خیزهای زیادی داشته و در دولت نهم و دهم به شکل نو ایجاد شده است.
نماینده وزارت علوم در امور مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی استان کرمان بیان داشت: تقاضا برای این مراکز زیاد است و به نوعی این مؤسسات از لحاظ کیفیت با دانشگاه‌های دولتی برابری می‌کنند.
وی گفت: گروه‌های نظارتی ما باید دستورالعمل‌هایی که از وزارتخانه ارسال می‌شود، کامل کرده و برای آن‌ها بفرستند، بنابراین باید مسئولان و دست‌اندرکاران در استان کرمان تعامل داشته باشند تا کارکردها بهینه بوده و صدمه‌ای برای دانشجویان و جامعه نداشته باشد.
گرامی افزود: یکی از مشکلات اصلی در مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی بحث هیئت علمی است که در این زمینه هم هزینه و هم مدرس بودن، مهم است.
وی تصریح کرد: بحث تربیت در کنار آموزش بسیار مهم است و کسانی که تدریس می‌کنند باید صلاحیت این کار را داشته باشند.
گرامی ابراز داشت: درخواست اصلی ما این است که مسئولان مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی دانشجویان را به معلم به معنای واقعی بسپارند و این امر بسیار مهم است.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: درخواست ما از مسئولان مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی این است که به مسائل کیفی توجه ویژه‌ای داشته و مسائل غیرقابل توجیه را رفع کنند در این راستا نباید هزینه‌هایی که وجهه قانونی ندارد، دریافت شود.
وی خاطرنشان کرد: با انجام طرح آمایش آموزش عالی کشور، توسعه آموزش عالی براساس آن انجام می‌شود و قرار است که آمایش استانی به خود استان‌ها واگذار شود که در این راستا ما در مرحله نهایی انجام طرح آمایش آموزش عالی استان کرمان هستیم.
به گزارش فارس، این همایش با حضور رؤسای مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی استان‌های کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول