اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استاندار خراسان رضوی:

زمان دریافت کارت آمایش مهاجران تا 15 دی ماه تمدید شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی از تمدید زمان دریافت کارت آمایش مهاجران تا پانزدهم دی ماه سال جاری خبر داد.

زمان دریافت کارت آمایش مهاجران تا 15 دی ماه تمدید شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد عجمی در نشست خبری با اعلام این خبر  اظهار داشت: این تمدید مشمول آن دسته از مهاجرانی می‌شود که برای مراجعه نکردن و دریافت این کارت در بازه زمانی 15 تیر ماه تا 15 آذر ماه دلیل موجهی داشته باشند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی با اشاره به خبر درج شده در یکی از جراید مبنی بر لزوم خروج 950هزار مهاجر از کشور در سه ماه، تصریح کرد: بر خلاف مطالب منتشر شده در این روزنامه، شرکت در این طرح به صورت داوطلبانه است و الزامی برای آن وجود ندارد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: طبق این طرح که مخصوص دارندگان کارت آمایش است، سرپرست خانوار و یک نفر از اعضای خانواده‌های مذکور می‌توانند یک بار در سال، با تحویل کارت و دریافت برگه خروج به دیدن بستگان خود در افغانستان مراجعه و شرایط بازگشت خود را بررسی کنند.
عجمی همچنین از بازگشت دوهزار مهاجر داوطلب به کشورهای خود از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
وی تعداد مهاجران دارای کارت رسمی اقامت در استان را 150هزار نفر اعلام و اضافه کرد: طبق سرشماری صورت گرفته در سال 89، تعداد مهاجران غیر رسمی خراسان رضوی 65هزار نفر برآورد شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: با اجرای طرح اعطای برگه بازگشت، از ابتدای تیر ماه لغایت 15 مرداد ماه سال جاری، 15هزار نفر از مهاجران غیر رسمی از طریق مرز دوغارون، کشور را ترک و بقیه طبق زمان‌بندی اعلام شده تا تاریخ 31 خرداد ماه سال 91 باید به تدریج کشور را ترک کنند.
عجمی ادامه داد: بیشتر افراد خارج شده را مجردان تشکیل می‌دهند و به مهاجران غیر رسمی متاهل با توجه به فصل سرما و سال تحصیلی، برای خروج فرصت بیشتری داده شده است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول