اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

مسخره‌کنندگان حجاب فاقد هرگونه شخصیت هستند

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: دین اسلام از زنان و دختران جامعه رعایت حجاب را می‌خواهد، لذا کسانی که در جامعه افراد با حجاب را مسخره می‌کنند فاقد هر نوع شخصیت هستند.

مسخره‌کنندگان حجاب فاقد هرگونه شخصیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد طهماسبی ظهر امروز در سومین همایش حریم عفاف شهرستان آبیک در سالن شهید شیخ‌حسنی با بیان این مطلب که حجاب پیش از اسلام و به ویژه در ایران وجود داشته است، اظهار کرد: این که برخی می‌گویند، جمهوری اسلامی به همراه خود، حجاب‌ را به ایران آورد، درست نیست چراکه حجاب مختص اسلام نبوده و در دوران پیش از اسلام نیز رواج داشته است.

وی افزود: در قرآن کریم و دستورات دین اسلام بر رعایت حجاب تأکید فراوان شده است.

این استاد دانشگاه با طرح این سؤال که چرا زنان و دختران جامعه باید حجاب داشته باشند، تصریح کرد: سراسر وجود زن، جذبه است و به دلیل ارزشمند بودن وجودش باید از آن حفاظت کند که بهترین محافظ نیز حجاب است.

طهماسبی، نداشتن خواستگار، میل به خودنمایی، عدم کنترل خانواده، استقلال‌طلبی، اظهار غنای مالی و کسب موفقیت را از علل گرایش برخی از زنان و دختران جامعه به بی‌حجابی برشمرد و خاطرنشان کرد: ملامت و سرزنش دیگران، احساس کمبود، تقلید کورکورانه، کبر و غرور، فشار بیش از حد خانواده‌ها و مدارس، تفاوت داشتن با دیگران و عقب نماندن از بدحجاب‌ها از دیگر علل گرایش برخی از بانوان جامعه به سمت بی‌حجابی است.

وی بر پوشیدن کفش و البسه مناسب به ویژه از لحاظ جنس، رنگ و دوخت از سوی زنان و دختران جامعه تأکید کرد و افزود: افرادی که می‌گویند حجاب محدودیت می‌آورد، سخت در اشتباه هستند، چرا که زنان جامعه می‌توانند با رعایت حجاب به هر مقامی دست پیدا کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت 18 هزار شبکه ماهواره‌ای و صدها کانال مد لباس و آرایش، یادآور کرد: فرهنگ حجاب را می‌توان با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان در جامعه نهادینه کرد.

طهماسبی ادامه داد: از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند: دختر بهتر است یا پسر؟ و ایشان در جواب فرمودند بهترین فرزندان شما دختران هستند، چراکه هر خانه‌ای که در آن دختر باشد، شبانه‌روز برکت از آسمان فرود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اگر بدحجابی تمدن است به فرمایش امام راحل، حیوانات متمدن‌تر هستند.

این استاد دانشگاه چادر را حجاب برتر برشمرد و افزود: والدین نباید فرزندانشان را به اجبار به انجام فرایض دینی سوق دهند.

طهماسبی یادآور کرد: دین اسلام از زنان و دختران جامعه رعایت حجاب را می‌خواهد، لذا کسانی که در جامعه افراد با حجاب را مسخره می‌کنند فاقد هر نوع شخصیت هستند و مطابق آیه 18 سوره مبارکه حج، خداوند پاسخ آن‌ها را می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی شهرستان آبیک نیز در این همایش، ارتقای سطح آگاهی و شناخت دانش‌آموزان با فلسفه حجاب و عفاف را از اهداف اصلی همایش عنوان کرد و گفت: والدین باید در راستای آگاهی‌بخشی به فرزندان خود در زمینه رعایت حجاب و عفاف گام‌های مؤثری بردارند.

مهدی میرزایی، استقبال دانش‌آموزان از برگزاری همایش حجاب را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم مسئولان با حمایت‌های مادی و معنوی خود در برگزاری همایش حجاب و عفاف، آموزش و پرورش را در زمینه نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف یاری کنند.

وی از عدم حضور برخی از مسئولان شهرستان آبیک در همایش حجاب و عفاف اظهار تأسف کرد و گفت: امیدواریم که مسئولان در همایش‌های آینده حضور پر رنگی داشته باشند تا با تعامل و هم‌فکری بتوانیم در زمینه نهادینه کردن فرهنگی حجاب و عفاف، گام‌های موثری برداریم.

گفتنی است، دکتر احمد طهماسبی در انتهای این همایش به سؤالات مطروحه از سوی دانش‌آموزان پاسخ داد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول