اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

حجاب زن ایرانی در جهان الگو است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: زنان جامعه ایران اسلامی با حجاب کامل در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کرده و می‌کنند و در این زمینه کشور ما الگو و نمونه در جهان است.

حجاب زن ایرانی در جهان الگو است
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در کمیسیون حجاب و عفاف این شهرستان با اشاره به نقش زنان در دوران پیروزی انقلاب و دوران هشت ساله دفاع مقدس اظهار داشت: زنان جامعه ایران اسلامی با حجاب کامل در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کرده و می‌کنند و در این زمینه کشور ما الگو و نمونه در جهان است.

وی  با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف برای افراد جوامع بشری افزود: حجاب و عفاف همواره به عنوان دو ارزش در جوامع به ویژه در جامعه اسلامی مورد توجه بوده که حجاب امری ظاهری و در رابطه با جسم است، اما عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه و معصیت باز می‌دارد.

متقی بیان داشت: حجاب میوه عفاف است و به نقل از شهید مطهری حجاب و عفاف از ویژگی‌های درونی انسان محسوب می‌شوند.گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری در بین زنان و مردان است، اما میزان و شکل آن ارتباط مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع دارد، به گونه‌ای که در سرزمین‌های مختلف انسان‌هایی که به ارزش‌های اخلاقی اعتقاد بیشتری دارند از پوشش و حجاب کامل‌تری استفاده می‌کنند.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: در همه فرهنگ‌ها پوشش زنان به عنوان یک اصل مطرح و کمتر قوم یا ملتی بوده که زنان آنان پوشش مناسبی نداشته باشند، لذا اسلام نیز حجاب را بر زنان واجب کرده، زیرا حجاب بهترین وسیله‌ای است که زنان را از خطر بیگانه حفظ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کوهبنان منطقه‌ای بکر است، زیرا در این شهرستان نشانی از بی‌حجابی و بدحجابی دیده نمی‌شود و می‌توان این منطقه را به عنوان الگو و پایلوت در استان و کشور مطرح کرد.

در این جلسه اعضا بر استفاده از وجود زنان محجبه در اجرای برنامه‌ها، راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده در مرکز شهرستان، برگزاری مسابقه حجاب و عفاف در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به ارزش و اهمیت حجاب و عفاف و تجلیل از الگوهای حجاب در شهرستان کوهبنان تاکید کردند.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول