اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حائری شیرازی:

حجاب مانع اقتدار بانوان نیست

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: حجاب مانع اقتدار نیست بلکه زنان باید حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند تا از حیا و عفت به عنوان اقتدار استفاده کنند.

حجاب مانع اقتدار بانوان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عفاف و حجاب استان قم که در سالن سینما تربیت برگزار شد، اظهار کرد: حیا و عفت در رشد و بالندگی زنان امری ضروری بوده و هر زنی برای کمال باید به این دو ویژگی مهم دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: راه رسیدن به مقام بالا از حیا و عفت می‌گذرد و زنان بزرگ عالم دارای این دو ویژگی ممتاز بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: زنان با حیا و عفت نور ایمان پیدا کرده و به بصیرت می‌رسند و هر اندازه حیا و عفت بیشتر باشد راه رسیدن به نور و بصیرت هموارتر است.

وی با اشاره به نقشه‌های شیطانی گفت: ابلیس با توطئه‌های مختلف قصد داشت انسان را از قرب به خداوند به بعد از خداوند بکشاند.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه انبیا برای افزایش حیا و عفت مبعوث شدند، گفت: نبرد بین انبیا و ابلیس از روز نخست آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

وی با طرح این سئوال که آیا حیا زمینه تاثیرگذاری انسان را فراهم می‌کند، گفت: کسانی که فریب ابلیس را خوردند می‌گویند حیا سبب محدودیت، شکوفا نشدن و تاثیرگذار نبودن زن است و اگر حیا نباشد زن موجودی موثر، توانا و اثرگذاری واقع شده و مدیر و مدبر می‌شود.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: کسی که می‌خواهد زنان را از حیا و عفت بیرون بکشد حرف عاقل پسندانه می‌زند تا مورد تائید همگان واقع شود.

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: حیا و عفت اقتدار بوده و حیای ترس و عفت وحشت نیست.

وی بیان داشت: زنانی که آرایش کرده و در عموم ظاهر می‌شوند نگاه‌های مردان را گدایی می‌کنند و فقط برای جلت توجه به این امر می‌پردازند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آرایش کردن زنان سبب حریصی مردان بیمار دل و ایجاد مزاحمت برای فرد می‌شود، بنا بر این فرد زمانی که نیروی پلیس خودش را به کار نگرفت پلیس دولت چه کار می‌تواند بکند.

وی عنوان داشت: روزانه در دادگستری‌های شهرهای مختلف قم، تهران و شیراز برخی جنایات که از خودنمایی‌ها نشأت گرفته مشاهده می‌شود، بنابراین باید ریشه این درگیری‌ها مشخص شود.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به فعالیت انجمن ضداخلاقی در اروپا و آمریکا گفت: انجمنی در اروپا و آمریکا به عنوان انجمن روابط راه‌اندازی شده که با ازدواج سازگار نیست و در این انجمن همسر هر مردی با مرد دیگر ارتباط برقرار می‌کند که در نهایت فرزندان آنها به شیرخوارگاه منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توانست با احیای عفت احیای اقتدار کند، گفت: حجاب مانع اقتدار نیست بلکه زنان باید حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند تا از حیا و عفت به عنوان اقتدار استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت زینب(س) در برابر عبیدالله و یزید خطبه‌ای کوبنده را قرائت کرد و این خصیصه با حیای اقتدار و عفت بی‌نیازی به دست آمده بود.

وی تصریح کرد: حیا و عفت به زن ایستادگی داد و اعتماد به نفس و قوت قلب به زن برگشت و زن توانست با حفظ اقتدار قهرمان ‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول