اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار گیلان:

عوامل بدحجابی ریشه‌ای بررسی شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار گیلان در امور بانوان و خانواده، گفت: بررسی دلایل و عوامل بدحجابی نیازمند تامل و تفکری پویا و جهشی ریشه‌ای است.

عوامل بدحجابی ریشه‌ای بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت اکرم رحمانی در جریان برپایی نخستین همایش «کرسی آزاداندیشی» در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به ضرورت و اهمیت مقوله عفاف در جامعه، اظهار داشت: عفاف راه رسیدن به خودباوری دینی و افزایش اعتمادبه‌نفس در زنان و مردان است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مباحث حجاب و عفاف اسلامی در کشور و حتی این استان امری تازه و امروزی نیست، تصریح کرد: تنها در چند ساله اخیر بیش از 500 طرح و برنامه در زمینه‌های مختلف عفاف و حجاب دینی در گیلان اجرا شده است.

مشاور استاندار گیلان در امور بانوان و خانواده با اشاره به برکات انقلاب اسلامی و حرکت به‌یادماندنی و بزرگ امام خمینی (ره) در زمینه افزایش جایگاه و احترام زن در جامعه، اذعان داشت: پس از پیامبر اکرم(ص) تنها امام راحل توانست نقش و جایگاه زنان و دختران را در جامعه و حتی برای جهانیان تفهیم کند.

وی به مشکل جامعه در مقوله بدحجابی دختران و زنان اشاره کرد و بیان داشت: بررسی دلایل و عوامل بدحجابی نیازمند تامل و تفکری پویا و جهشی ریشه‌ای به این موضوع است.

رحمانی با بیان اینکه کنترل وضعیت موجود عفاف و حجاب در جامعه مهم‌تر از بحث افزایش آن است، خاطر نشان کرد: باید به دنبال یک برنامه‌ریزی بلند مدت و کارآمد در این زمینه بود.

وی اظهار داشت: تقویت «حیا» در دختران و بانوان دارای اهمیت فراوانی در مقوله عفت‌ورزی است که باید مورد توجه بیشتر همگان قرار گیرد.

این مسئول یکی از مباحث مطرح در حوزه‌های دانشگاهی و حتی در مدارس را بحث و نحوه صحبت کردن عنوان کرد و گفت: حجاب در گفتار و حفظ ارزش‌های کلامی اصل مهم فرهنگ‌سازی در جامعه امروز است.

وی اضافه کرد: زنان در مقابله با افراد نامحرم قاطعانه و به دور از عشوه‌های زنانه سخن بگویند تا توجه مردان را به طرف خود معطوف نکنند.

رحمانی با اشاره به ضرورت بررسی نقش آموزش و پرورش‌ها در راستای کاهش و یا افزایش عفاف در مدارس، یادآور شد: برخی از مربیان آموزشی در مدارس نماد الگوسازی غلط در بین دانش‌آموزان هستند.

وی، ادامه داد: برخی مربیان و دبیران آموزشی بدون توجه به عکس‌العمل‌ها و نگاه‌های تیزبین دانش‌آموزان با ظاهری بسیار نامناسب و گاهی زننده در مدارس دخترانه حضور می‌یابند.

مشاور استاندار گیلان در امور بانوان، با تصریح به اینکه بحث «امر به معروف و نهی از منکر» در مدارس باید از طرف مربیان آموزشی ایجاد شود، تصریح کرد: این یک گام اساسی در راستای بهتر شدن جامعه اسلامی و دینی است.

وی حضور مدیران متخصص و افراد دارای زمینه‌های فرهنگ‌پذیری را از دیگر شرایط ارتقای فضای فرهنگی جامعه برشمرد.

رحمانی تقویت مشاغل خانگی و حضور در اجتماع را از راهکارهای رسیدن به جامعه آرمان فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر زنان همراه با پوشش وارد عرصه‌های اجتماعی شوند کمتر در مقابل آینه‌ها قرار می‌گیرند و خود را برای محرم و نامحرم می‌آرایند.

وی با بیان اینکه دختران جامعه از اصل حجاب و عفاف اسلامی اطلاع کافی و دقیق دارند، یادآور شد: ما در بحث عمل به مباحث و قوانین حجاب و عفاف اسلامی دارای مشکلات زیادی هستیم.

این استاد دانشگاه‌ با اشاره به برخی نمادسازی‌های فرهنگی در کشور، بیان داشت: نمادسازی امری حساس است که در ایجاد آن باید نهایت دقت و تمرکز وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت: جامعه اسلامی در صدد نهادینه کردن حجاب برای تمام کسانی که به آموزه‌های دینی اعتقاد دارند و یا ندارند، است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول