اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تجلیل از برترین‌های علمی در اردبیل

313 برگزیده کنکور و المپیادها در اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در همایشی با عنوان تجلیل از ستارگان آموزش و پرورش استان اردبیل 313 نفر از برترین‌های کنکور، المپیادها، جشنواره‌ها و مسابقات در استان اردبیل تجلیل شدند.

313 برگزیده کنکور و المپیادها در اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در سالن ولایت سپاه اردبیل و با حضور جمعی از مسئولان، معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنها برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ما در موقعیت خاص و شرایط متفاوت‌تری نسبت به گذشته قرار گرفتیم که کسب علم و مهارت‌های روزافزون کشورها و حاکمیت‌های مختلف را توانمندتر از هر زمان دیگر می‌کند.

احمد محمودزاده فضای معنوی کشور در رشد و بالندگی علم و فنون جدید را خاطرنشان کرد و افزود: ما در ایامی که یاد و خاطره امام شهدا و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی را در سالگرد پیروزی انقلاب جشن می‌گیریم به تبعیت از فرمایشات میراث‌دار شهدا و تداوم‌بخش آرمان امام راحل سعی می‌کنیم در سنگر‌های مختلف به ویژه فضاهای علمی و محیط‌های دانشگاهی با فضیلت و اولی دانستن مسایل تربیتی حرکت تأثیرگذاری را داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر حرکت آموزش و پرورش استان به تناسب سیاست‌گذاری‌های کشوری به سمت تعالی دانش‌آموزان در حوزه علم و تربیت شایسته است که یک رویکرد متفاوت‌تری را شاهد و ناظر هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در یک فضای معنوی و مناسب با حضور اولیای دانش‌آموزان، معلمان و مربیان از 313 نفر برگزیده کنکور، المپیادها، جشنواره‌ها و مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی تجلیل می‌کنیم و قدردان همت و رادمردی جوانان و نوجوانان خود هستیم.

محمودزاده اضافه کرد: ما در بحث رتبه‌بندی زیر هزار کنکور شاهد موفقیت 35 نفر در آزمون سراسری امسال بودیم که نسبت به سال قبل یک وضعیت رو به رشد و متفاوت‌تری را شاهد هستیم به طوری که جایگاه استان از رتبه بیست و چهارم به نوزدهم ارتقا یافته و با پنج استان بالاتر از خود صدمی فاصله داریم.

به گزارش فارس، دبیر شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سال تحصیلی جاری با تدارک برنامه متنوع در حوزه آموزش نظیر برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی، تشکیل قطب‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های کنکور و تقویتی تلاش می‌کنیم تا رتبه استان را برای آزمون سال آینده به چهاردهم ارتقا دهیم.

وی گفت: در رتبه زیر 100 کنکور فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی را شاهد هستیم به طوری که 40 نفر از هنرجویان و دانش‌آموزان ما صاحب موفقیت شدند.

محمودزاده افزود: در رتبه استانی نیز زیر 100 ارتقای 50 درصدی معلوم و مشخص است و در رتبه اول تا سوم مسابقات کشوری رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هشت نفر صاحب جایگاه ممتاز هستند.

وی تصریح کرد: در رتبه اول تا سوم کشوری المپیاد علمی دو نفر از این استان موفقیت کسب کرده و در رتبه اول تا سوم کشوری رشته تربیت بدنی نیز 54 نفر در جایگاه‌های شایسته و مناسب ایستاده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اهتمام وزیر آموزش و پرورش به حوزه تربیت بدنی خبر داد و خاطرنشان کرد: با تفکیک معاونت پرورشی و فرهنگی از معاونت تربیت بدنی و سلامت نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش را به حوزه تربیت بدنی شاهد هستیم که روز به روز این جایگاه در حال ارتقای بیشتر است به گونه‌ای که 30 نفر از برترین‌های این مراسم منتخبان رشته تربیت بدنی هستند.

محمودزاده اضافه کرد: در این مراسم از 35 نفر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، پرورشی و پرسش مهر، یک نفر برگزیده قرائت قرآن و 131 نفر دانش‌آموز ممتاز پایه سوم متوسطه با معدل کتبی بالا در قالب جشن ستارگان تجلیل می‌شود.

وی در پایان سخنان خود به دغدغه تمام مسئولان استان به ویژه امام جمعه اردبیل در مورد کنکور و ارتقای جایگاه استان به رتبه هفتم در بین استان‌های کشور از نظر رتبه خام اشاره کرد و ادامه داد: با استعداد و توانمندی که از جوانان این سرزمین سراغ داریم بر این باور هستیم که آینده نظام اسلامی و حرکت‌های تأثیرگذار جنبش علمی و نرم‌افزاری در این سرزمین را به شایستگی سرپرستی و تولیت می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول