احمد محمودزاده در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در بحث کنکور و رتبهبندی آن کیفیت آموزش و پرورش بیشتر ملاک و مدنظر نیست بلکه به جای آن افزایش ظرفیت دانشگاهها و بومیگزینی از اولویتهاست به طوری که به ازای چهار نفر دانشآموز در استان یزد یک صندلی دانشگاهی وجود دارد در حالی که این سرانه در استان اردبیل به ازای هر 514 داوطلب کنکور یک صندلی است.
وی یادآور شد: تا زمانی که آموزش و پرورش، دانشگاهها و مراکز علمی استان در نوع نگاه و برنامهریزیهای خود تغییری ایجاد نکنند امکان توسعه رتبههای آزمون سراسری برای استان وجود نخواهد داشت.
این مسئول گفت: با توجه به اینکه نمرات سوم و چهارم متوسطه در کنکور تاثیرگذاری بیشتری دارد ما با ارزیابی و جمعبندی میانگین نمرات دانشآموزان و مقایسه آن با سایر استانها به این نتیجه رسیدیم که هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی موضوع رتبهبندی و ناحیهبندی استانی کنکور را یادآور شد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاههای استانهای همرتبه ما به ویژه در رشتههای بومی و منطقهای شانس قبولی دانشآموزان ما به دلیل این محدودیت نسبت به استانهای همردیف در حد پایین و ناچیزی قرار دارد.
محمودزاده اضافه کرد: براساس تحقیقی که در آموزش و پرورش در حال انجام داریم تلاش میکنیم به صورت کمی و کیفی علل عقبماندگی استان را در کنکور ارزیابی کنیم که در این زمینه همراهی مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی بسیار با اهمیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود مشکل قبولی در کنکور را مربوط به نبود برخی رشتههای معتبر در دانشگاههای استان و راغب نبودن دانشآموزان به انتخاب دانشگاههای استانهای همرتبه و همردیف اعلام کرد.
محمودزاده تصریح کرد: با بیرغبتی دانشآموزان ما برای تحصیل در استانهایی همچون کردستان و کرمانشاه شرکتکنندگان کنکور از استانهای یاد شده با اشغال ظرفیت فرزندان ما در اولویت پذیرش قرار گرفته و به همین دلیل رتبه کنکور ما سالهاست که در جایگاه 23 یا 24 قرار گرفته است.
انتهای پیام/ص20
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.