اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

قم رتبه اول علمی کنکور سراسری را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم در سال جاری رتبه اول علمی کنکور سراسری را کسب کرده است.

قم رتبه اول علمی کنکور سراسری را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین جعفری در دیدار مدیران و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی قم با حجت الاسلام سعیدی که پیش از ظهر امروز در دفتر تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: دانش آموزان زمینه ساز ظهور هستند و امیدواریم نظام جمهوری اسلامی به دست رهبر معظم انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.
وی افزود: امروز مراسم جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان، جشن شکوفه‌ها ویژه دانش آموزان پایه اول دبستان و جشن جوانه‌ها، ویژه دانش آموزان پایه اول راهنمایی همزمان با سراسر کشور در سطح استان قم برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: این مراسم برای آشنایی دانش آموزان پایه‌های اول با محیط مدرسه و کادر آموزشی برگزار شده و استقبال خانواده و دانش آموزان نیز از این جشن خوب بوده است.
وی با بیان اینکه امسال بیش از 212 هزار دانش آموز در استان قم در روز سوم مهرماه سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد گفت: سال گذشته 24 هزار دانش آموز اتباع بیگانه نیز در مدارس استان قم به تحصیل مشغول بودند و در سال جاری نیز بنا به دستور رئیس جمهور قرار است از دانش آموزان افغانی بدون دریافت کارت اقامت ثبت نام به عمل آید و این افراد تا یک سال مهلت دارند که کارت اقامت خود را دریافت کنند.
امین جعفری در ادامه از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش قم برای افزایش معرفت دانش آموزان به حضرت معصومه (س) خبر داد و افزود: در سال جاری قرار است با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده رفت و آمد دانش آموزان به حرم مطهر این بانوی بزرگوار بیشتر شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: مقدمات اردوهای دانش آموزی به سایر امام زادگان سطح استان نیز فراهم شده است و امیدواریم با این اقدامات دانش آموزان از روزهای نخستین تحصیل خود با این بزرگواران انس بیشتری بگیرند.
وی با بیان اینکه بهتر است درب‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س)، شب‌ها نیز به روی افراد باز باشد گفت: نعمت بزرگی در اختیار مردم قم قرار گرفته است که باید به بهترین نحو از آن استفاده شود.
امین جعفری اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان قم آمادگی دارد که هر روز تعداد 200 نفر از دانش آموزان را برای شرکت در برنامه‌های حرم مطهر به این مکان اعزام کند و به دلیل محدودیت در تشرف همه دانش آموزان در طول سال باید زمان بندی بر اساس مقاطع تحصیلی صورت گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: مهمترین مقطع تحصیلی که باید این برنامه‌ها برای آنها اجرا شود دوره ابتدایی است زیرا امام خمینی (ره) نیز در این رابطه فرموده اند: «ابتدایی را دریابید که دانشگاه دیر است».
وی به برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان قم برای دانش آموزان نخبه در زمینه‌های دینی و تحصیلی اشاره کرد و بیان داشت: بهتر است از برگزیدگان مسابقات اذان و قرآن در رشته‌های گوناگون در برنامه‌های حرم مطهر استفاده شود تا زمینه آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با این مکان مقدس فراهم شود.
امین جعفری افزود: باید کاری کنیم که دانش آموزان نخبه انس بیشتری با مسائل معنوی داشته و ارتباط گسترده تری با حرم مطهر برقرار کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از کسب رتبه اول علمی کنکور سراسری سال جاری توسط استان قم خبر داد و گفت: این مسئله نشان از وجود نخبگان فراوان در میان دانش آموزان استان قم است.
وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان بیش از 300 جلسه گفتمان دینی در سطح مدارس استان قم برگزار شده و مسابقاتی نظیر کتاب خوانی نیز اجرا شده است.
امین جعفری به لزوم برگزاری برخی از آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: این مسئله موجب آشنایی بیشتر معلمان و فرهنگیان با برنامه‌های حرم مطهر شده و این بارگاه نورانی نیز می‌تواند از وجود این افراد برای انجام برخی از کارها استفاده کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در طول سال تحصیلی دانش آموزان زیادی در قالب اردوهای مدارس به استان قم سفر می‌کنند افزود: همایش‌های کشوری زیادی نیز در شهر قم برگزار می‌شود که همه این موارد بستر مناسبی برای آشنا ساختن دانش آموزان سراسر کشور با حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول