اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خواستار شد:

تشکیل کمیته کارشناسی برای اصلاح رتبه‌بندی کنکور

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: باید کمیته‌ای را تشکیل بدهیم تا با تلاش و پیگیری مستمر به صورت ملی و از طریق وزارت علوم و سازمان سنجش طوری اقدام کند تا منطقه‌بندی و رتبه‌بندی آزمون سراسری اصلاح شود.

تشکیل کمیته کارشناسی برای اصلاح رتبه‌بندی کنکور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این کمیته باید جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات را به صورت عقلانی و با تکیه بر آمار و ارقام درست به وزارت علوم اعلام کند تا جایگاه استان اردبیل در رتبه‌بندی کنکور ارتقا یافته و از وضعیت موجود رهایی پیدا کنیم.
وی بیان داشت: در شرایط فعلی با توجه به منطقه‌بندی نامناسبی که انجام شده و اردبیل با استان‌های متفاوت‌تر از فرهنگ و آداب و رسوم خود قرار گرفته  به طوری که سهمیه اختصاص یافته به دانش‌ٱموزان ما به طور ناخواسته نادیده گرفته شده و دانش‌آموزان هم منطقه می‌توانند از سهمیه دانش‌آموزان ما استفاده کرده و با رتبه‌های پایین‌تر راهی دانشگاه‌ها شوند.
استاندار اردبیل گفت:‌ آموزش و پرورش می‌تواند با تشکیل این کمیته به دغدغه خانواده‌ها و گله‌مندی جوانان و عموم مردم پاسخگو باشد تا در آزمون سراسری حقی از کسی ضایع نشود.
وی در پیشنهاد اول خود نیز از آموزش و پرورش  خواست با تعامل و ارتباط نزدیک با خانواده‌ها و اولیا آنها را در جریان اهمیت و حساسیت کنکور قرار داده و بستر تلاش آنها را در پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود برای حضور موفق در کنکور به ویژه از طریق کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی فراهم کند.
صابری ضرورت ارتقای کیفیت نظام آموزشی را در افزایش شانس قبولی دانش‌آموزان استان در کنکور ضروری اعلام کرد و افزود: در کنار تلاش خانواده‌ها و علاقمندی والدین در همراهی دانش‌آموزان‌شان باید آموزش و پرورش  نیز عرصه فعالیت کیفی را در حوزه مسئولیت خود فراهم آورده و از سوی دیگر با اصلاح منطقه‌بندی و رتبه‌بندی کنکور و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به گونه‌ای اقدام کنیم تا مبادا سرزنش آیندگان را با خود به همراه داشته باشیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید در این موضوع توپ را به زمین همدیگر پاس کنیم، اظهار داشت: هدف ما پیدا کردن مقصر نیست بلکه همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی کنکور است تا در یک ریشه‌یابی دقیق بتوانیم بسترهای ارتقای کمی و کیفی حضور دانش‌آموزان استان را در کنکور فراهم کنیم.
این مسئول به برخی مشکلات پذیرش خانواده‌ها در اعزام فرزندان برای تحصیل در استان‌های همجوار اشاره کرد و بیان داشت: ما در برخی از زمینه‌ها و  مشکلات با یک تفکر و ریشه فرهنگی سنتی مواجه هستیم به طوری که باید این نگرش‌ها از سوی خانواده‌ها اصلاح شود تا مسیر ادامه تحصیل برای فرزندان آنها در دانشگاه‌های مختلف فراهم شود.
استاندار اردبیل در کنار طرح این موضوع از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواست الگوی مناسبی را در بحث هدایت‌گری معلمان و بهبود شرایط آموزش و پرورش  در آستانه سال تحصیلی ارائه کنند تا بتوان با استفاده از این رهنمود‌ها حرکت‌های خود را درست و دقیق برنامه‌ریزی کرده و رصد کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول