اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

وحدت مسلمانان مهم‌ترین راه پیروزی و سربلندی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: وحدت مسلمانان مهم‌ترین راه پیروزی و سربلندی است.

وحدت مسلمانان مهم‌ترین راه پیروزی و سربلندی است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته آبپخش با توصیه خود و سایر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی به معنای انجام واجبات، فرامین و دستورات حضرت حق و دوری از محرمات و منکرات و آنچه ذات اقدس حضرت اله ما را از انجام آن بازداشته است و سعادت و خیر ما در دنیا و آخرت در عمل به این فریضه مهم الهی است.

امام جمعه آبپخش در رابطه با ویژگی‌های مومنان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مومنان واقعی این است که از خداوند ترس دارند و این ترس ناشی از درک عظمت خداوند متعال و احساس مسئولیتی است که ایشان بر دوش خود احساس می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه مومنان واقعی در امور معنوی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شوند، اذعان داشت: مومنان واقعی در امور معنوی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شوند و تلاوت آیات الهی سبب افزایش ایمان و تکامل ایشان می‌شود.

وی اضافه کرد: توکل یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های مومنان واقعی است و ایشان همواره در تمام اعمال و رفتار خود بر خداوند متعال توکل دارند.

خطیب جمعه آبپخش ابراز داشت: انسان مومن دارای ارتباطی قوی و محکم با خدا و خلق خداست و همواره توجه به دستورات الهی و خدمت به خلق را مورد توجه خویش قرار می‌دهد.

رضایی اقامه نماز را یکی از ویژگی‌های مومنان دانست و عنوان کرد: اقامه نماز تنها به معنای قرائت نماز نیست و به معنای طنین‌انداز شدن روح نماز در جامعه است و رابطه محکمی که در نماز انسان مومن با خداوند برقرار می‌کند در تمامی جامعه طنین‌انداز می‌شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) پیوند محکمی با خداوند متعال داشت و با طنین‌انداز کردن روح نماز و ارتباط خود در جامعه انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

رضایی انفاق را یکی از ویژگی‌های مومنان و جامعه اسلامی دانست و در این رابطه اظهار داشت: انفاق به معنای بخشش از آنچه که خداوند متعال به انسان روزی داده است، می‌باشد و تمامی آنچه که انسان در این دنیا از آن برخوردار است از روزی‌های مادی تا علم، موقعیت اجتماعی و مسئولیت رزق و روزی خداوند بر بندگان است و باید از آن برای جامعه انفاق کنیم.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: غفران و بخشش الهی شامل حال مسلمین می‌شود و خداوند متعال رزق و روزی ایشان را افزایش می‌دهد.

رضایی تاکید بر آنکه وعده خداوند متعال عملی می‌شود، اذعان داشت: خلف وعده نشان از نقص و ناتوانی است و خداوند متعال کمال مطلق است و هیچ نقص، عجز و ناتوانی در او راه ندارد و به تمامی وعده‌هایی که به انسان‌ها داده است، وعده و عمل می‌کند.

خطیب جمعه آبپخش در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه آبپخش با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی دهه فجر سعادت ملل اسلامی است و ما امروز شاهد آن هستیم که سایر ملل و کشورهای اسلامی با الگوبرداری از انقلاب اسلامی امت مسلمان ایران بیداری‌های اسلامی را در جامعه شکل داده‌اند و مستکبرین عالم را به خاک و خون کشیده‌اند.

رضایی ادامه داد: دهه فجر فرصت تجدید عهد و میثاق با معمار کبیر انقلاب و فرزند خلف و صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی‌امر مسلمین جهان، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر اسلامی و انقلاب اسلامی است و باید با تمام توان در راستای بزرگداشت این ایام سرنوشت‌ساز تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی ایران کوشا باشیم.

وی با اشاره بر آنکه دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی در کم‌رنگ کردن مردم در برنامه‌های ایام بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن دارند، عنوان کرد: دشمنان باید توجه داشته‌ باشند که مردم مسلمان ایران اسلامی با بصیرت، بیداری، هوشیاری و تبعیت از فرامین و دستورات ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تا آخرین قطره خون در حراست و پاسداری از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا هستند.

امام جمعه آبپخش ادامه داد: 12 ربیع‌الاول به تعبیر اهل تسنن و برخی مورخین شیعی سالروز تولد نبی‌اکرم اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت است و همگی وظیفه داریم بری حفظ وحدت جامعه اسلامی تلاش کنیم.

رضایی با اشاره به سخنان معمار کبیر انقلاب خاطرنشان کرد: اگر مسلمین به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا" و پیام آن توجه داشته باشند تمامی مسائل و مشکلات جامعه جهانی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود بر وحدت میان مسلمین تاکید داشته‌اند ابراز داشت:‌ امروز دشمنان دانسته‌اند و احساس کرده‌اند که تمامی مسلمانان جهان در مقابل آنها ایستاده‌اند و حفظ وحدت بین فرق مختلف مسلمین از اهمیت بالایی برخوردار است.

خطیب جمعه آبپخش افزود: در روزهای گذشته شاهد نوساناتی در بازار ارز و سکه بودیم که بر وضعیت بازار کشور تاثیر گذاشت و سبب نگرانی مردم را فراهم آورده بود.

رضایی با سفارش کسبه و بازاریان به رعایت حال مردم و شهروندان خاطرنشان کرد: مغازه‌داران باید مراعات حال شهروندان و مردم را داشته باشند و آرامش ایشان را بر هم نزنند.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: مسئولان بخش و شهرستان باید همانگونه که دولتمردان دستور داده‌اند با این اقدامات عجولانه و مخل نظم برخورد شدید کنند و زمینه آرامش و آسایش مردم را فراهم آورند.

رضایی تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که در روزهای گذشته برخی کسبه محلی نظم بازار را مختل کرده‌اند و این امر در روزهای اخیر مورد شکایات مکرر شهروندان و اهالی بخش آبپخش واقع شده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول