اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

ثبت 11 موقوفه جدید در فارس/ قدیمی‌ترین موقوفه فارس 525 سال قدمت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: قدیمی‌ترین موقوفه این استان مربوط به یک حوزه علمیه در 525 سال پیش است.

ثبت 11 موقوفه جدید در فارس/ قدیمی‌ترین موقوفه فارس 525 سال قدمت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موقوفه منصوریه در سال 891 هجری قمری به ثبت رسیده و قسمتی از این موقوفه که یکی از بزرگترین موقوفات فارس در  محله دشتک شیراز با 3 هزار و  290 رقبه برای ساخت مدرسه منصوریه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: امیر صدرالدین محمدالحسینی این موقوفه را با نیت بقعه منصوریه، مهمان‌سرای مدرسه، مکان استقرار طلاب و مدرسین و آشپزخانه وقف کرده است.
محمد زاده بیان داشت: در فارس تاکنون 48 موقوفه با نیات مرتبط با حوزه علمیه به ثبت رسیده است.
وی همچنین با تأیید به اینکه موقوفات موجود جوابگوی نیاز فعلی فارس نیست افزود: از نیازهای اکنون جامعه به وقف ایجاد حوزه‌های علمیه در فارس است.
محمدزاده تصریح کرد: تاکنون مردم نیک‌اندیش فارس 48 موقوفه با نیات مرتبط با حوزه علمیه به ثبت رسانده‌اند که بیشترین آن‌ها در شیراز و فسا است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هفته وقف در استان فارس 11 وقف جدید به ثبت رسیده است ابراز داشت: در این هفته نیک‌اندیشان شهرستان‌های آباده، استهبان، خنج، فیروزآباد، داراب و زرین دشت 11 وقف جدید به ثبت رسانده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ارزش این موقوفات را بیش از 9 میلیارد و 500 هزار ریال ذکر کرد و افزود: حجت‌الاسلام محمد جواد عزمی از کازرون، زکی مسعودی و سکینه دانشور از آباده، غلام عباس اسدی و علی پیشوایی از استهبان، علی باز امینی از خنج، کبری عباسی و بهنام صادقی از فیروزآباد، عباس سهیلی، سید اسحاق حسینی، محمد کارگر و محمد غلامی از واقفان هفته وقف هستند که با نیت ساخت مسجد، حسینیه و کمک به نیازمندان نام اموال خود را وقف کرده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول