اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نهبندان خبر داد

ثبت 2 وقف جدید در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از ثبت دو وقف جدید در روستاهای فریدون و میغان این شهرستان به مناسبت هفته وقف خبر داد.

ثبت 2 وقف جدید در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد الهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف تاریخچه‌ای به درازای عمر بشریت دارد و از آغاز خلقت انسان وقف وجود داشته و علمای اسلامی معتقد هستند که ساختمان کعبه نخستین بنای وقفی است که در قرآن کریم به ‌عنوان نخستین خانه ویژه عبادت معرفی شده است.
وی، وقف را دارای دو اثر بیرونی و درونی عنوان کرد و افزود: اثر و تاثیر درونی وقف متوجه شخص واقف است که با این عمل به تزکیه نفس پرداخته و روحیه دنیا طلبی را از خود دور می‌کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان ادامه داد: اثر بیرونی وقف در جامعه نمود و تبلور پیدا می‌کند که می‌تواند در مهار کردن فقر و محرومیت نقش بسزایی را ایفا کند.
الهی با اشاره به اینکه برای مصارف عواید موقوفات می‌توان سه محور اصلی را مشخص و نام برد، تصریح کرد: محور نخست، وقف پشتوانه مردمی مراکز علمی باشد که صدها و هزاران عالم و دانشمند دینی و اسلامی در آن مراکز تربیت شدند.
وی اضافه کرد: محور دوم نیز می‌تواند پشتوانه اخلاقی و تربیتی وقف برای واقف و آحاد جامعه باشد و محور سوم اینکه وقف می‌تواند ضامن بقای پایگاه‌های عبادی و تعظیم شعائر اسلامی شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران در تمامی زمینه‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها می‌توانند نقش مهمی را داشته و در راستای نهادینه شدن فرهنگ وقف در سطح جامعه اسلامی تلاش کنند و ابعاد و زوایای وقف را برای مردم بیشتر روشن کنند.
الهی، از ثبت دو وقف جدید در روستاهای فریدون و میغان این شهرستان به مناسبت هفته وقف خبر داد و گفت: شخصی به نام ابراهیم عباسی یک مسجد ساخته شده با تمامی امکانات آن را در روستای فریدون نهبندان وقف کرده است.
وی تصریح کرد: خانمی به نام صغری غلامی در شهر نهبندان نیز مقدار 1.5 فاران آب و حدود 560 مترمربع زمین کشاورزی در مزرعه نقشرمی نهبندان را وقف کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان یادآور شد: خوشحال هستیم که تلاش، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های این نهاد در زمینه وقف در سطح شهرستان بازخورد مثبت و بسیار خوبی داشته و در سال‌جاری تعداد پنج وقف جدید در نهبندان به ثبت رسیده است.
الهی یادآور شد: اکثریت موقوفات نهبندان وقف بر عزاداری ائمه‌اطهار(ع) به ویژه حضرت امام حسین(ع) است و این نشان از حب و ارادت مردم شهرستان به ارزش‌های دینی و ائمه معصومین(ع) دارد.
وی اظهار داشت: در شهرستان نهبندان به حمدالله مردم از سنت حسنه وقف پیروی کرده و تعداد 376 موقوفه و 648 رقبه را به یادگاری گذاشتند که قدیمی‌ترین وقف‌نامه شهرستان مربوط به سال 1223 یعنی 210 سال گذشته است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول