اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واقف نمونه کردستانی:

وقف سبب رونق و پویایی دین اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از واقفان نمونه استان کردستان با بیان اینکه وقف یکی از سنت های حسنه به شمار می‌آید، گفت: وقف همواره سبب رونق و پویایی دین اسلامی شده و خواهد شد.

وقف سبب رونق و پویایی دین اسلامی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حوری‌لقا نقشبندی ظهر امروز در همایش تجلیل از واقفان، متولیان و هیئت امناهای بقاع ‌متبرکه و مساجد استان کردستان که در سالن شهید مطهری سنندج برگزار شد، اظهار داشت: وقف یکی از بهترین شیوه‌های نفاق است.
وی با بیان اینکه فقر یکی از موانع عمده پیشرفت و سعادت انسان است، افزود: وقف یکی از تدابیر شریعت اسلام برای ایجاد توازن و تعادل بین اقشار مرفه و کم درآمد بوده است.
وی به نقش وقف در شکوفایی دین مبین اسلام اشاره و تصریح کرد: یکی از عوامل رونق و شکوفایی دین مبین اسلام در طول تاریخ توسط اموال وقفی مومنان صورت گرفته است.
این واقف نمونه کردستانی در ادامه گفت: با گسترش فرهنگ وقف به یقین که میزان فقر و محرومیت در جامعه کاهش می‌یابد زیرا وقف همان‌گونه که تبیین شده یکی از راه‌های کنترل ثروت محسوب می‌شود.
نقشبندی ادامه داد: با بهره‌مند شدن همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی زمینه تکامل و توسعه هر چه بیشتر در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه و برای واقف همیشه مفید و ثمربخش خواهد بود، خاطر نشان کرد: اسلام سفارش می‌کند که اگر می‌خواهی مالکیت اموالت در اختیارت باشد و در راهی که می‌خواهی به مصرف برسد آن را در راه خدا وقف کنید.
وی، وقف را از دیدگاه انسانی به مفهوم پیروزی ارزش‌های معنوی در وجود انسان ذکر کرد و افزود: گسترش فرهنگ وقف در یک جامعه به معنای سیطره ارزش‌های معنوی بر ارزش‌های مادی در جامعه است.
واقف نمونه کردستانی گفت: مهم‌ترین راه برای برگرداندن وقف به جایگاه اصلی و کاراتر شدن آن، جهت‌دهی و آگاهی دادن به واقفان توسط دولت در راستای برآورده ساختن مشکلات و نیازهای اجتماع است.
گفتنی است، حوری‌لقا نقشبندی اولین واقف قرآنی در استان کردستان است.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول