اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله باریک‌بین:

وقف در جامعه اسلامی ارزش است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: وقف در جامعه اسلامی یک ارزش است.

وقف در جامعه اسلامی ارزش است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در جمع مدیرکل و کارکنان اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که به مناسبت هفته وقف در دفتر امام جمعه حضور پیدا کردند، اظهار کرد: وقف در جامعه اسلامی یک ارزش است.
وی افزود: اگرچه آیات قرآن مجید همواره بر پرهیزکاری و تقوا به مدد صبر و نماز و انجام فرایض دینی رهنمون شده است اما بر وقف نیز تاکید زیادی شده که باید بیشتر در جامعه ترویج یابد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همدلی و تعاون در یاری رساندن به دیگران بازتاب فرایض دینی است و در امور وقف نیز آنچه در این میان ارزش بیشتری دارد و قرآن آن را ترویج کرده فرهنگ‌سازی برای انجام کارهای عام‌المنفعه و روحیه همدلی و همکاری است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان قزوین به اهمیت وقف کردن انسان از اموال خود در راستای مصالح جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: وقف از سنت‌های پیامبران و ائمه است و مثل حساب پس‌انداز است که دائما بازمانده و در آن حسنات ریخته می‌شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری وقف را به عنوان یک الگوی اقتصادی، فرهنگی و دینی برشمرد و عنوان کرد: امروز وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را سامان داده و باید به عنوان یک الگوی اجتماعی، فرهنگی و دینی به مردم شناسانده شود.
وی ضمن اشاره به تاثیر رسانه‌ها در معرفی و ترویج فرهنگ وقف افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم بسترهای موثری نیاز دارد که در کنار رسانه‌ها باید نقش ائمه جماعت و روحانیون هم مدنظر قرار گیرد.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام جواد مرادی از عملکرد این اداره‌ کل در سال جاری گزارشی ارائه کرده و گفت: برگزاری محافل قرآنی و برنامه‌های مذهبی، اعزام مبلغ و دایر کردن مراکز پاسخگویی به مسایل شرعی در بقاع متبرکه، حمایت از هیئت‌های مذهبی و کمک‌هزینه ازدواج و خرید جهیزیه بخشی از عملکرد این اداره ‌کل است.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از شبکه استانی مرکز قزوین، خبرگزاری‌ها و نشریات استانی در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف قدردانی کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول