اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمان صورت گرفت

تجلیل از خبرنگار فارس کرمان در عرصه اطلاع‌رسانی وقف

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار کرمان از شیما صفرزاده خبرنگار فارس کرمان در عرصه اطلاع‌رسانی وقف تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از خبرنگار فارس کرمان در عرصه اطلاع‌رسانی وقف
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، چهارشنبه شب با حضور استاندار کرمان از شیما صفرزاده خبرنگار فارس کرمان در عرصه اطلاع‌رسانی وقف با تقدیم لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در همایش "وقف، احسان ماندگار" اظهار داشت: حسب تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس سازمان اوقاف از سال جاری‌ این همایش در سراسر کشور با حضور جمع خیران و واقفان و فعالان این عرصه برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: اگر برای تبلیغ وقف به عنوان یک فرهنگ تلاش همه‌جانبه‌ای را آغاز کنیم، نتیجه آن را می‌بینیم.
قاسمی‌زاده افزود: در سال جاری 60 مورد وقف در استان کرمان صورت گرفته که نسبت به 30 مورد وقف سال 89 رشد دو برابری را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: روز گذشته در حوزه شهرستان کرمان ورثه مرحوم یوسف‌الهی زمینی را به وسعت 2 هزار مترمربع از اراضی طهماسب‌آباد با ارزش 900 میلیون تومان برای احداث فضای آموزشی وقف کردند که بزرگ‌ترین وقف در حوزه آموزش است.
قاسمی‌زاده یکی از معایب کار واقفان را عدم ارائه وقف‌نامه عنوان کرد و گفت: در مجموع 8 هزار و 127 پلاک وقفی در استان کرمان داریم که حدود نیمی از آنها سند مالکیت اخذ کرده‌اند.
وی افزود: در سال‌های گذشته وقف از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و طبق توافق‌نامه با سازمان ثبت اسناد تا پایان سال تمام موقوفات باید سنددار شوند.
قاسمی‌زاده با اشاره به ثبت موقوفات جدید که سال‌های زیادی بلاتکلیف بودند، ابراز داشت: در کنار موقوفات بحث بقاع متبرکه نیز مدنظر است که بخش عمده ساخت و ساز و عمرانی این اماکن توسط افراد خیر و نذورات انجام می‌شود.
به گزارش فارس، همایش بزرگ "وقف، احسان ماندگار" با تجلیل از واقفان، اساتید، اندیشمندان، پزشکان، تجار، اصناف، هنرمندان، ‌اصحاب رسانه و هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان کرمان شامگاه چهارشنبه در تالار برق کرمان برگزار شد.
در این آیین از واقفان شهرستان کرمان، قضات منتخب دادگستری کرمان، منتخبان حوزه ثبت، خیران بقعه‌ساز کرمان، متولیان حوزه کرمان و اصحاب رسانه و مطبوعات فعال در این زمینه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ر10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول