اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

وقف مشارکتی در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بر فرهنگ‌سازی برای ترویج وقف مشارکتی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وقف مشارکتی در جامعه فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور چهارشنبه‌شب در همایش اصحاب وقف نهادینه شدن وقف مشارکتی در جامعه را ضروری عنوان کرد و گفت : همه به ویژه رسانه‌ها برای گسترش و تقویت سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی بکوشند.
وی افزود: در اجرای وقف مشارکتی تمام افراد با هر بضاعت مالی می‌توانند در این امر خیر سهیم باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین اثر وقف در جامعه را بر شمرد و گفت : تمام افراد جامعه اعم از کودک یک ساله تا فرد 100 ساله از برکات و مزایای وقف برخوردار هستند.
وی تأکید کرد: در جامعه اسلامی فردی را سراغ نداشته که از برکات وقف بی‌نصیب مانده باشد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برکات وقف در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی تا آنجایی است که بسیاری از فضلا و دانشمندان با استفاده از این مراکز که از محل موقوفات ایجاد شده به این مدارج رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با اشاره به اینکه اثر وقف در زندگی مسلمانان بی‌شمار است، اظهار داشت: البته باید این اثرات در خانواده‌ها ملموس و تبیین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اثرات سنت حسنه وقف در رفع مشکلات جامعه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اثرات در بخش‌های مختلف اجتناب ناپذیر بوده و بر هیچ فردی پوشیده نیست. 
وی از سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه و احسان ماندگار آثار یاد کرد و گفت: در دین مبین اسلام مسلمانان همواره به وقف اموال توصیه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ مورد موقوفه در استان وجود دارد اضافه کرد: این تعداد موقوفات شامل ۷ هزارو ۵۰۰ رقبه است.
حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور همچنین ثبت ۱۳ وقف جدید طی امسال در این استان را برشمرد و گفت: ارزش موقوفات ثبت شده در این استان افزون بر ۷ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برنامه‌های هفته وقف در این استان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: برگزاری همایش بزرگ وقف احسان ماندگار با حضور طبقات مختلف جامعه، برپایی ایستگاه‌های وقف احسان ماندگار در جذب کمک‌های مردمی، ارائه گزارش در نماز جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان خراسان شمالی است.
وی دیدار کارکنان اوقاف با ائمه جمعه استان، نواخته شدن زنگ وقف و همچنین جمع‌آوری نذورات بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان بیان کرد.
در این آیین که در حسینیه رضوان بجنورد برگزار شد از برگزیدگان مفاهیم قرآنی و نفرات برتر مسابقه وقف تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ر10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول