اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

وقف باید در جامعه نهادینه شود / انتخابات باشکوه سبب استحکام بیشتر نظام می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: با وجود برکات فراوان سنت الهی وقف، اما کمتر در جامعه نهادینه شده و هنوز به جایگاه واقعی و ارزشمند آن نرسیده‌ایم.

وقف باید در جامعه نهادینه شود / انتخابات باشکوه سبب استحکام بیشتر نظام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار چهارشنبه شب در همایش "وقف، احسان ماندگار" اظهار داشت: وقف سنت حسنه و پسندیده‌ای است که از قبل اسلام به اشکال مختلف وجود داشته است.
وی با بیان اینکه اسلام وقف را در مسیر روشن، منطقی، هدف‌دار، مترقی و دقیق قرار داده است، عنوان کرد: وقف با نیت قرب الهی اگر باشد، استمرار و آثار و برکات آن فراوان و مشخص است.
نجار بیان داشت: یقینا واقفان درهای بهشت را به روی خود گشوده‌اند، زیرا وقف موجب گسترش عدالت می‌شود.
وی کم کردن فاصله طبقاتی، نوعدوستی، برکات اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوان را از آثار وقف دانست و گفت: وقف مال برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری ائمه‌ اطهار(ع) نشر فرهنگ اسلامی را به دنبال دارد.
استاندار کرمان افزود: مشکلات بسیاری از مستمندان با نیت وقف رفع می‌شود و اگر درست از آنها بهره‌برداری شود در جامعه هیچ فقیری نخواهیم داشت.
وی وقف را پشتوانه عظیمی برای مسائل اقتصادی دانست و ‌ابراز داشت: وقف همیشه روان و خیر و برکت آن همواره سرازیر است.
نجار ابراز داشت: با وجود این همه برکات در سنت الهی وقف، اما کمتر در جامعه نهادینه شده است، مردم در این زمینه کارهای فراوانی انجام داده‌اند، اما بیش از این باید گسترش یابد و اهداف بلند نظام در آن مسیر قرار گیرد.
وی بیان داشت: طی سال‌های گذشته شناخت مردم نسبت به وقف بیشتر شده، اما نهادینه نشده و به جایگاه واقعی و ارزشمند وقف نرسیده‌ایم.
نجار افزود: در زمینه وقف بسیاری از مسائل اجتماعی مانند اشتغال، ازدواج جوان‌ها، توسعه زیرساخت‌های مناسب و ... را می‌توان فراهم کرد.
وی با تأکید بر توجه واقفان به نیازهای واقعی و کنونی جامعه گفت: توسعه بقاع متبرکه و امامزادگان نیز باید مدنظر باشد.
نجار بیان داشت: وجود فضای مفرح و نشاط‌آور در کنار مکان‌های مذهبی، می‌تواند دو جنبه معنویت و تفریح مردم را فراهم کند.
استاندار کرمان همچنین با اشاره به انتخابات مجلس نهم عنوان کرد: در این جریان سه محور اصلی قانون، حضور حداکثری و اخلاق انتخاباتی را دنبال می‌کنیم.
وی بیان داشت: عزت تنها به بخشش اموال نیست، گاهی حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح نیز عزت و سربلندی را به همراه دارد.
نجار افزود: همه ما به دنبال این هستیم که نظام الهی مستحکم‌ داشته باشیم، لذا باید در جریان انتخابات اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کرده و به سمت گسترش وحدت و همدلی بریم.
به گزارش فارس در این مراسم از نماینده ولی‌فقیه و استاندار کرمان به لحاظ حمایت‌ و تلاش آنها در حوزه وقف تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ر10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول