اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مشکل فضا در اجرای نظام آموزشی جدید جدی نیست

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مشکل فضا در راستای اجرای نظام آموزشی 3-3-6 جدی نیست.

مشکل فضا در اجرای نظام آموزشی جدید جدی نیست
ابراهیم سحرخیز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: در روستاها، فضای اضافه برای ایجاد کلاس‏های ششم ابتدایی وجود دارد و در شهرها نیز همه مدارس ابتدایی به طور لزوم پنج‌کلاسه نیست که دیگر هیچ فضایی برای کار نداشته باشد.
وی تصریح کرد: مدارس دارای فضای اضافی هستند و اولویت آموزش و پرورش این است که یک کلاس به دوره ابتدایی اضافه شود.
 
* 10 درصد مدارس مشکل دارند
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: ممکن است چند مدرسه دیوار به دیوار قرار داشته باشند که یک کلاس در مدرسه راهنمایی کاهش یافته و کلاس درس اضافه در آن وجود دارد و اشکالی ندارد که مدارس کنار هم جابه‏جا شوند.
سحرخیز افزود: مدارس ابتدایی و راهنمایی در صورتی که تجهیزات متناسبی داشته باشند، قابل جابه‏جایی هستند.
وی ادامه داد: تعداد معدودی از مدارس دارای مشکل هستند و امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این بخش هم‏اکنون در دست بررسی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در ارتباط با 10 درصد از مدارسی که در بررسی‏های صورت گرفته دارای مشکل تشخیص داده شدند، اعلام شد که با تعمیرات جزئی، پارتیشن‏بندی، تفکیک فضاها و ... می‏توان آنها را سامان داد و به نظر می‎رسد مشکل فضا در این راستا جدی نباشد.
 
* دریافت نظر 500 صاحب‏نظر در تدوین سند تحول بنیادین
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در سال 1368 به نام "شش سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال دبیرستان" داشته است و آن زمان حتی پیشنهاد این داده شده بود که دوره پیش‏دانشگاهی حذف شود.
سحرخیز افزود: آموزش و پرورش هزینه و با استخدام پژوهشگران متعدد مبانی نظری سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را تدوین کرده است.
وی گفت: آن چیزی که به عنوان پیش‏نویس اولیه این سند مطرح بود، در اختیار 500 نفر از متخصصان، صاحب‏نظران آموزش و پرورش، محققان حوزه علمیه، دانشگاه و نظام آموزشی، وزیران و معاونان وزرای قبلی، معلمان و ... قرار گرفت و در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و درباره آن چانه‏زنی شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در نهایت این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت و نزدیک به یک سال در کمیسیون و صحن شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و خروجی آن امروز در دست است.
 
* نظام آموزش ابتدایی ۶ ساله در 123 کشور جهان
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین افزود: کار کارشناسی، پشتوانه، نیازسنجی و ... در راستای تدوین این سند انجام شده است و هم‏اکنون در 123 کشور جهان هم نظام آموزش ابتدایی شش ساله است.
سحرخیز ادامه داد: اگر از منظر "آموزش و پرورش تطبیقی" بخواهیم بررسی کنیم، سوابق آن را در جهان درمی‏یابیم و مطالعه در ایران نیز انجام شده و آسیب‏شناسی آن صورت گرفته است.
وی گفت: در سال 68 این طرح مطرح شد و در سال 88 نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش تاکید کرد که این تحول را صورت دهد و مراتب ابلاغ شده است اما رئیس جمهور دستور داد تا اجازه دهند که سند تنظیم و نهایی شود و آموزش و پرورش سپس آن را اجرایی کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: شورای عالی آموزش و پرورش باز پس از بررسی‏های خود برای سومین بار به آموزش و پرورش اجازه داد تا نظام آموزشی 3-3-6 را در کشور اجرایی کند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول