اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

نظام مهارتی به کمک نظام آموزشی کشور می‌آید

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: قرار است نظام مهارتی تدوین شده در کشور برای پیشبرد امور و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و کارآفرینی به کمک نظام آموزشی بیایند.

نظام مهارتی به کمک نظام آموزشی کشور می‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز حبیبی عصر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل اظهار داشت: با تدوین و طراحی نظام مهارتی در کشور پیش‌بینی‌های لازم برای ارتقای مهارت‌ها و فناوری‌های جدید انجام شده تا مبادا فارغ‌التحصیلی را از دانشگاه‌ها شاهد باشیم که در رشته مورد علاقه و تحصیل کرده خود دچار مشکل اشتغال و کارآفرینی شود.
وی با اعلام این‌که در رشته‌های مهارتی به مانند رشته‌های نظری، مقاطع مختلف تحصیلی تعریف شده است، تصریح کرد: دیگر نباید نگرانی از بابت اخذ مدارک تحصیلی باشد چرا که مهارت‌آموزان در مقاطع بالای تحصیلی دارای برد تخصصی می‌شوند.
حبیبی یکی از رمز و رموز موفقیت نظام آموزشی در دنیا را اتکای آنها به نظام‌های مهارتی همراه با رشته‌ها و علوم تئوری اعلام کرد و افزود: امروز بحث مهارت‌آموزی در نظام‌های مختلف آموزشی جدی گرفته شده است و ما نیز در همین راستا تلاش می‌کنیم نظام آموزشی خود را متحول کنیم.
این مسئول با قدردانی از وزیر آموزش و پرورش در تدبیری درست برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز هنرستان‌ها خاطر نشان کرد: این باور و نگرش سالانه 20 درصد علاقمندی دانش‌آموزان و نسل‌های آینده انقلاب به سمت نظام مهارتی و فنی و حرفه‌ای برود، یک حرکت خوشایند است که انتظار می‌رود از ثمره آن همه بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: با این روند ما به سمتی حرکت می‌کنیم که ضرورت دارد تا پایان برنامه پنجم توسعه 70 درصد آموزش‌ها در کشور مهارتی شده و مابقی نیز به صورت نظری مدیریت شود.
حبیبی در ادامه سخنان خود به ثمره و نتیجه چنین رویکردی در نظام آموزشی و مهارتی اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمن نظام اسلامی ما را به خاطر دستیابی به فنون و علوم جدید مورد تهدید واقعی قرار داده است به گونه‌ای که ترور دانشمندان ما نیز نشأت گرفته از همین موضوع است اما جوانان این مرز و بوم در سخت‌ترین تحریم‌ها کاری ماندگار انجام دادند که به جرأت می‌توان گفت در سطح دنیا بی‌نظیر بوده است.
به گزارش فارس، معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای خروج از این تحریم‌ها و رشد و بالندگی اقتصادی در کشور راهی جز اتکا به جوانانمان نداریم و این کار نیز به ابزار مهارت‌آموزی و مجهز شدن به رشته‌های نوین نیازمند است.
حبیبی در پایان سخنان خود افزود: اگر نظام آموزشی ما به سمت مهارت‌آموزی و توانمند کردن نیروهای کارآمد انسانی به پیش برود ما نه تنها در علوم و تکنولوژی‌های جدید بلکه در کسب بازار کار موفق عمل می‌کنیم.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول