اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده فنی کرمان خبر داد

فعالیت 25 رشته فنی و حرفه‌ای در مراکز آموزشی کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده فنی شهید چمران کرمان گفت: در حال حاضر در استان کرمان 11 دانشکده و آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای با 25 رشته فعال در رشته‌های فنی، حرفه‌ای و کشاورزی وجود دارد.

فعالیت 25 رشته فنی و حرفه‌ای در  مراکز آموزشی کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان حاتم سلیمی امروز در حاشیه برگزاری جلسه توسعه ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این جلسه با حضور رؤسای دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی ‌و ‌حرفه‌ای استان کرمان به مدت دو روز به منظور توسعه و تبیین ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی فنی ‌و ‌حرفه‌ای در سال آینده در جیرفت برگزار شده است.
وی افزود: شاخص‌های این توسعه به این شرح است که توسعه کمی رشته‌های موجود در مراکز و فعال کردن رشته‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.
حاتمی تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمان 11 دانشکده و آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای با 25 رشته فعال در رشته‌های فنی، حرفه‌ای و کشاورزی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی که در سال آینده برای پذیرش دانشجو در این مراکز مد نظر قرار دارد، سند ملی توسعه بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برنامه پنجم، آمایش سرزمین و تناسب نیاز و ظرفیت جذب بازار اشتغال کشور است.
سلیمی ابراز داشت: از دیگر شاخص‌های مورد نظر جمعیت فارغ‌التحصیل هنرستان‌های استان و کشور، ظرفیت و پتانسیل مراکز از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات و فضاهای آموزشی است.
رئیس دانشکده فنی شهید چمران کرمان گفت: در بحث پذیرش رشته‌های جدید مراکز باید ویژگی‌هایی از جمله اطمینان از تأمین اعتبار مورد نیاز برای هر دانشجو که از طریق پیش‌بینی محل تأمین اعتبارات دولتی و یا کسب درآمدهای اختصاصی در استان مدنظر است، مورد توجه قرار بگیرد.
سلیمی گفت: تأمین فضای آموزشی و تجهیزات لازم برای هر رشته اعم از کارگاهی و آزمایشگاهی به میزان حداقل 90 درصد پوشش در مراکزی که مجری دوره‌های کاردانی در ایجاد رشته‌های جدید هستند، مورد توجه است.
وی اذعان داشت: باقیمانده 10 درصد، از طریق امکانات موجود قابل دسترس شهرستان محل استقرار مرکز آموزشی تأمین می‌شود.
سلیمی بیان داشت: وجود غذاخوری مناسب با حداقل یک وعده غذای گرم برای تمام دانشجویان مرکز، تأمین خوابگاه مناسب دانشجویان روزانه به مدت حداقل سه نیمسال برای دانشجویان دختر و دو نیمسال برای دانشجویان پسر و استفاده از امکانات جانبی مانند خوابگاه خودگردان و استیجاری که تحت نظارت واحد آموزشی قرار گیرد، از جمله ویژگی‌های لازم برای این مراکز است.
وی ابراز داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های لازم این مراکز توانایی تأمین و به‌کارگیری نیروی انسانی موظف واجد شرایط برای تدریس دروس تخصصی در رشته‌‌های مورد نظر است.
سلیمی عنوان کرد: در صورت وجود امکانات لازم و اجرای مطلوب آموزش و به منظور جلوگیری از افزایش نرخ ماندگاری دانشجویان تلاش می‌شود، ظرفیت پذیرش هر رشته با رعایت پیوستگی در دو نیمسال مهر ماه و بهمن ماه توزیع و انجام ‌شود.
وی با بیان اینکه تلاش بر این است در توسعه رشته‌های جدید در فضای مشترک به دانشجویان ضربه‌ای وارد نشود، افزود: در دوره‌های روزانه و شبانه و یا فعال کردن رشته‌های جدید مراکزی که هنوز دارای فضای لازم نیستند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در صورت استقلال مراکز دچار اشکال نشوند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول