اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

خام‌فروشی محصولات اتفاقی شوم برای کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خام‌فروشی محصولات را یک حادثه و اتفاق شوم و نامبارک برای کشور برشمرد.

خام‌فروشی محصولات اتفاقی شوم برای کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین همایش ملی بادام در این استان اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری افزون بر 286 میلیارد تومان در بخش کشاورزی این استان افزون بر 4 هزار و 200 نفر شغل در این استان ایجاد شده است.
وی از اجرای 12 طرح صنعتی در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: بادام به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش صنعت و تجارت می‎تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در این استان ایجاد و فراهم کند.
کرمی با بیان اینکه پس از انقلاب سه دوره اقتصادی در کشور سپری شده است، گفت: در دوره نخست اقتصادی با توجه به اینکه کشور درگیر جنگ بود، رفع نیازهای اساسی ملت مهم‌ترین مشخصه این دوران به‌شمار می‎رود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دوره دوم اقتصادی دوره خودکفایی و تلاش در راستای رفع نیازهای داخلی کشور و دوره سوم اقتصادی دوره تولید محصولات با محوریت صادرات قلمداد می‎شود.
وی خام‌فروشی محصولات را یک حادثه شوم برای کشور برشمرد و گفت: در صورت سرمایه‌گذاری در ایجاد و تکمیل صنایع تکمیلی و بسته‌بندی در کشور می‌توان علاوه بر دست‌یابی به ارزش افزوده اقتصادی شاهد ایجاد اشتغال مناسب و باروری استعدادهای جوانان در کشور باشیم.
کرمی با بیان اینکه با همت و تلاش می‌توان به تولید، ثروت و رفاه دست پیدا کرد، گفت: بخش کشاورزی بسیار متفاوت با بخش صنعت است، در بخش صنعت محدودیتی فراروی تولید کننده وجود ندارد، این در حالیست که در بخش کشاورزی وجود مولفه‌های آب، مالکیت خرد و سرزمین می‌تواند محدودیت‌هایی را فراروی کشاورزان ایجاد کند که البته با برنامه‌ریزی مناسب می‎توان با این موانع و محدودیت‌ها به خوبی مقابله و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
وی  تصریح کرد: کشورهای پیشرفته با توسعه کشاورزی مسیر توسعه همه جانبه را در کشورشان ایجاد کرده‌اند، برهمین اساس کشور ایران نیز می‌تواند با پیشرفت در بخش اقتصادی رفاه مردم را در سایر بخش‎‌ها فراهم سازد.
دومین همایش ملی بادام با رویکرد صادرات در روزهای 17 و 18 مهرماه جاری در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول