اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

دام مانند نفت، خام‌فروشی نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: دام را نباید مثل نفت، خام‌فروشی کرد و لازم است به محصولات مختلف تبدیل شود.

دام مانند نفت، خام‌فروشی نشود
سید اکبر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به میزان صادرات کالا و مواد خام دامی در شش ماه نخست سال جاری اظهار داشت: ۲۸۰هزار کیلوگرم هزارلای نمک سود شده به پاکستان، ۱۰۲هزار خوراک اکسترود ماهی به عراق، ۶۰هزار و ۳۱۴ کیلوگرم عسل به کویت، یک میلیون و ۶۹۳هزار پنجه مرغ منجمد به ویتنام و هنگ کنگ، ۱ میلیون و ۱۲۷هزار و ۴۰۰ کیلوگرم ماهی قزل آلای منجمد به عربستان و ۲۹هزار و ۳۸۴ قطعه پرنده زینتی به کویت از کالای‌های صادر شده به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه حرفه دامپزشکی از دو بخش اقتصادی و بهداشتی تشکیل شده است که در بخش اقتصادی با زندگی مردم و تولید کنندگان فرآورده‌های خام دامی روبرو است و حفظ سرمایه‌های دامی کشور از وظایف اصلی دامپزشکی کل کشور است، بیان کرد: واکسیناسیون کردن دام‌ها از محوری‌ترین اقداماتی این اداره است که در سال جاری به‌صورت جدی‌تر پیگیر آن هستیم.  
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری 6هزار راس دام  از سوی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان غیر مجاز شناخته و توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی جمع‌آوری و با افراد خاطی برخورد شد، ادامه داد: به دنبال شناسنامه‌دار کردن دام‌ها و هویت‌دار کردن آنها هستیم که به راحتی دام مجاز از غیر مجاز شناخته شود.
وی تصریح کرد: هویت‌دار کردن دام را با دام سنگین آغاز می‌شود و تا پایان سال 91 این کار بر روی همه دام‌ها انجام می‌شود.
 
* موردی از آنفلوانزای مرغی گزارش نشده است
حسینی با وجود اصرار خبرنگار فارس بر وجود آنفلوانزای مرغی با تاکید گفت: تاکنون موردی از آنفلوانزاری مرغی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر با ورود بی‌رویه قاچاق کالا و ارز از استان‌های شرق کشور روبرو هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: منکر تخلفات انجام شده در حوزه دام و طیور نمی‌شود، اما ناظران این اداره نمی‌توانند هرروز بر تک تک مغازه‌ها نظارت داشته باشند و لازم است که مردم و دیگر ارگان‌ها هم به خاطر کاهش تخلفات وارد عمل شوند.
وی افزود: به عنوان مثال برخی از مغازه‌‌داران ماهی فروشی زمانی که ماهی را قطعه‌بندی می‌کردند، ماهی ارزان قیمت را به عنوان ماهی گران قیمت می‌فروختند که تشخیص آن امکان‌پذیر نبود.
حسینی که دلیل گران شدن قیمت تخم‌مرغ را شیوع بیماری در بین مرغداران شمال کشور و مواجه با کمبود تخم‌مرغ دانست، بیان کرد: دولت در حال حاضر تمهیداتی برای کاهش تخم‌مرغ و واردات آن سنجیده است
وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از قاچاق دام از شهرهای مرزی تمامی دام‌های کشور شناسنامه‌دار می‌شوند، ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت، وزارت کشاورزی و سازمان دامپزشکی موظف به احداث مراکز قرنطینه به وی‍ژه در استان سیستان و بلوچستان هستند.
این مسئول تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی مراکز قرنطینه در استان‌های مرزی کشور به وی‍ژه استان سیستان و بلوچستان و با هویت‌دار کردن دام‌ها توسط وزارت کشاورزی دام‌ها شناسنامه‌دار شده و پلاک‌کوبی می‌شوند به‌گونه‌ای که مشخصات دام در سیستم رایانه‌ای درج شده و از قاچاق دام جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول