اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس:

حوزه سوادآموزی پس از پیروزی انقلاب متحول شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: ارتقای توانایی افراد بیسواد در جامعه برای بهبود شرایط زندگی آنان یکی از مهم‌ترین اهداف نهضت سوادآموزی است و حوزه سوادآموزی پس از پیروزی انقلاب متحول شده است.

حوزه سوادآموزی پس از پیروزی انقلاب متحول شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی گودرزی ظهر امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اهداف نهضت سوادآموزی ارتقای توانایی برای بهبود شرایط زندگی است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی با این اداره همکاری و تعامل داشته باشند.
وی افزود: مسئولان ذی‌ربط باید به تجهیز و توسعه مراکز یادگیری در سراسر استان توجه کرده و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: بیسوادی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده رشد و توسعه همه‌‌جانبه جوامع‌، معضلی است که در کشورهای جهان سوم و توسعه‌نیافته وجود دارد.
به گفته معظمی گودرزی معضل بیسوادی بر زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موجود اثر می‌گذارد و سبب عقب‌ماندگی و عقیم ماندن خلاقیت‌ها و توانایی‌های انسان‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه سواد نقش مهمی در فرایند رشد و توسعه همه‌‌جانبه هر کشوری ایفا می‌کند، ادامه داد: کسب دانش و آگاهی مقدمه و نخستین گام برای زدودن معضلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و همچنین حل مشکلات جامعه است.
این مسئول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های انقلاب اسلامی ارتقا سطح آگاهی و بینش مردم در مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی است، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شاهد تحول بسیار خوبی در حوزه سوادآموزی بوده‌ایم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس به تلاش شبانه‌روزی و پیگیر آموزشیاران نهضت سوادآموزی در راستای آموزش بیسوادان و کم‌سوادان اشاره کرد و گفت: حضور آنان در مناطق صعب‌العبور و روبه‌رو شدن با شرایط سخت نشان از همت بلند آنان در زمینه خدمت به بیسوادان در جامعه دارد.
وی افزود: نهضت سواد‌آموزی در سخت‌ترین شرایط دوران رشد و استقلال انقلاب در عرصه‌های مختلف توانسته است در راستای تحقق فرمان ملکوتی امام (ره) مبنی بر ریشه‌کن کردن کامل بیسوادی به خوبی گام بردارد.
معظمی گودرزی در پایان گفت: نقش نهضت سوادآموزی تنها در باسواد کردن بیسوادان خلاصه نمی‌شود بلکه مهارت یک زندگی کارآمد و چگونه زیستن را به جامعه هدف آموزش می‌دهد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول