اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

فلسفه ادغام نهضت سوادآموزی تحقق 100درصدی پوشش تحصیلی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: فلسفه ادغام نهضت سوادآموزی تحقق 100درصدی پوشش تحصیلی است تا بر پایه این رویکرد بی‌سوادی در جمعیت زیر 50 سال کشور به صفر برسد.

فلسفه ادغام نهضت سوادآموزی تحقق 100درصدی پوشش تحصیلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مهدیزاده بعد از ظهر امروز در آستانه هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل سوادآموزی در سفر خود به بندرعباس و در جمع مسئولان آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: بر این اساس در دوره جدید همه ارکان آموزش و پرورش باید در فرایند سوادآموزی نقش‌آفرین باشند و سهم خود را در این امر مهم ایفا کنند.
وی تصریح کرد: مسئولیت این امر خطیر به همه بخش‌های آموزش و پرورش واگذار شده و به طور متمرکز در راستای محو بی‌سوادی تلاش می‌شود.
معاون آموزشی نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه تسریع در فرآیندها، تمرکزگرایی، وحدت رویه و ... به عنوان شاخص تحول در امر سوادآموزی است، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای اهداف توسعه براساس سند تحول، نگاه ویژه‌ای را به امر سوادآموزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مبذول داشته و همه ظرفیت‌ها باید در این امر به خدمت گرفته شود.
به گفته مهدی‌زاده: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان بی‌سوادی در کشور به صفر برسد.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی همچنین ابراز امیدواری کرد: مسئولان آموزش و پرورش در راستای پیگیری برنامه‌های سواد‌آموزی به‌ویژه در تحقق اهداف ابلاغی برنامه سال 90 جاری اهتمام لازم را داشته باشند. مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه سوادآموزی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای کشور است، به اعلام گزارشی از تحولات این بخش در استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بر اساس آخرین آمار پالایش یافته، 22هزار و 941 نفر به عنوان بی‌سواد و کم سواد در سطح استان شناسایی شده‌اند که این عدد بر اساس پالایش دقیق این جمعیت است.
احمد آخوندی افزود: آموزش و پرورش استان هم اکنون برای 18 هزار و 39 نفر کلاس آموزشی را دایر کرده و برای سه هزار نفر نیز در حال تشکیل کلاس است که در مجموع حدود 21 هزار از افراد شناسایی شده در فرآیند پالایش بی‌سوادان و کم سوادان، تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند.
به گفته وی حدود 3 هزار و 207 نفر نیز در بخش برون سپاری آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند. 
انتهای پیام/ن30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول