اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اردبیل:

307 آموزشیار کلاس‌های نهضت سوادآموزی اردبیل را اداره می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هم اکنون 307 آموزشیار نهضت سوادآموزی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

307 آموزشیار کلاس‌های نهضت سوادآموزی اردبیل را اداره می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی سیف‌الله‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته نهضت سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: بخشی از نیروهای نهضت سوادآموزی و آموزشیاران فعال ما در قالب معلمان ابتدایی تعیین تکلیف شده و هم اکنون در مناطق و نواحی مختلف مشغول انجام وظیفه هستند.
وی تصریح کرد: با تدبیر وزیر آموزش و پرورش 800 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف شده و در سال‌های اخیر به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمدند.
سیف‌الله‌زاده با بیان این‌که مدیرکل آموزش و پرورش استان برای انجام مناسب وظیفه تعلیم و تربیت با جابه‌جایی‌های انجام شده حوزه خدمتی آنها نزدیک‌ترین محل زندگی تعیین شده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون 307 نفر از آموزشیاران نهضت در قالب 452 کلاس درس و پوشش 5 هزار نفر مشغول تدریس و فعالیت هستند.
این مسئول اضافه کرد: با انجام کامل وظایف و رسالت‌ها این نیروها نیز به تدریج در بدنه آموزش و پرورش استخدام شده و قادر می‌باشند در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش انجام وظیفه کنند.
وی ادغام نهضت سوادآموزی را در قالب معاونت آموزشی ادارات کل آموزش و پرورش یادآور شد و ادامه داد: با تغییر ساختاری که در نهضت سوادآموزی با دستور مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی صاحب‌نظران انجام شده این مجموعه هم اکنون از منابع انسانی شایسته و امکانات مطلوب آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.
سیف‌الله‌زاده هدف از این تغییر ساختار را هم‌افزایی بیشتر و جهت‌دهی فعالیت‌ها و اتخاذ سیاستی روشن برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در قالب برنامه پنج ساله پنجم توصیف کرد و گفت: این امر با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی انجام شده است.
‌معاون سوادآموزی اردبیل همچنین افزود: با توجه به کاهش افراد بی‌سواد در جامعه و پراکندگی افراد بی‌سواد در مناطق مختلف در یک شیوه و شکل برون‌سپاری به مؤسسات و تشکل‌های غیردولتی این امر ادامه پیدا می‌کند تا همه افراد جامعه بتوانند از برکت سواد بهره‌مند شوند.
سیف‌الله‌زاده تصریح کرد: با این ادغام و لبیک‌گویی مسئولان و متولیان امر به دستور رهبر معظم انقلاب در ریشه‌کنی بی‌سوادی فعالیت‌های خوبی به همراه تغییرات محتوای کتب درسی سوادآموزی انجام شده که استمرار آن می‌تواند از هدف‌گذاری‌های اصلی باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول