اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور‌امور قرآنی اداره‌کل‌ فرهنگ و ارشاد خوزستان خبر داد

پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی برای راه‌اندازی مؤسسات قرآنی

خبرگزاری فارس: مشاور امور قرآنی اداره‌کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی به متقاضیان راه‌اندازی و تأسیس مؤسسات قرآنی در استان خوزستان خبر داد.

پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی برای راه‌اندازی مؤسسات قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان قاسم شمیری ظهر امروز در نخستین همایش قرآنی شهرستان آبادان که با حضور مدیرکل ارشاد استان در تالار مهر برگزار شد اظهار داشت: لازمه توسعه و پیشرفت کشور در امور قرآنی این است که این کارها بین ادارات و دستگاه‌ها تقسیم شوند تا هر نهاد به فراخور توانایی و وظیفه خود قسمتی از کارها را به عهده بگیرد.
وی با بیان اینکه متولی برخی از کارهای مربوط به امور قرآنی اداره ارشاد است، افزود: با توجه به راه‌اندازی سمت قائم مقام وزیر ارشاد در استان، از این پس شاهد گسترش و تسریع انجام امور قرآنی در خوزستان هستیم.
مشاور امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد استان چند سالی است که وجهه قرآنی پیدا کرده ‌است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید تمام ادارات ارشاد تا پایان سال موسسات قرآنی را در شهرهای خود راه‌اندازی کنند درغیر این‌صورت دیگر در جلسات استانی اداره‌کل شرکت داده نخواهند شد.
شمیری با اشاره به اینکه شهرستان آبادان سرشار از استعدادهای قرآنی است، گفت: برای راه‌اندازی موسسات قرآنی شرایطی در نظر گرفته شده‌ است که باید طبق آن شرایط اقدام کرد و برای این کار متقاضیان ابتدا باید اساسنامه را از سایت اداره کل استان تهیه کرده و نسبت به سایر مراحل اقدام کنند.
وی با اعلام این مطلب که تا پیش از این انجام مصاحبه‌های تأسیس مؤسسات قرآنی در تهران انجام می‌شد، تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در هزینه و زمان و همچنین به منظور رفاه حال متقاضیان از این پس کارشناسان را از تهران فراخوانده و از متقاضیان در مرکز استان مصاحبه انجام می‌شود.
مشاور امور قرآنی اداره‌کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه خواستار همکاری متولیان امور قرآنی تمام ادارات شد و گفت: برای راه‌اندازی موسسات قرآنی تسهیلات و امکانات فراوانی را در نظر گرفته‌ایم که از آن جمله می‌توان به سقف 30 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت محل به شرط ارائه مجوز و پروانه ساخت، تسهیلات بلاعوض تا سقف 3 میلیون تومان، بیمه، پرداخت 50 درصد اجاره بها برای موسساتی که به صورت اجاره‌ای باشند و کمک یک میلیون تومانی برای خریداری و تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد.
شمیری همچنین در ادامه صحبت‌های خود به سهمیه نیم‌درصد قرآنی بودجه ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: در حال پیگیری این موضوع هستیم و طبق قانون ادارات موظف هستند که نیم درصد از بودجه خود را به امور قرآنی اختصاص دهند که تاکنون تنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به پرداخت این بودجه اقدام کرده ‌است.
وی در خصوص اقدامات مدیریت موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالیت‌های قرآنی، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نخبگان قرآنی که تاکنون در حدود یک هزار نفر در آن ثبت نام کرده‌اند، اجرای نظام تشویق نخبه‌های قرآنی و غیره از جمله اقداماتی است که در این اداره به اجرا درآمده‌است.
مشاور امور قرآنی اداره‌کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان آبادان در زمینه قرآنی اظهار داشت: از همه دارندگان مدرک کارشناسی مرتبط و غیر مرتبط با علوم قرآنی دعوت کرده‌ایم تا برای راه‌اندازی مؤسسه قرآنی اقدام کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول