اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه فجر

مباحث قرآنی برای یک هفته محور فعالیت‌های اصفهان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هم‌زمان با دهه فجر جاری مباحث قرآنی برای یک هفته محور فعالیت‌های اصفهان می‌شود و طی این مدت باید عطر و رایحه قرآن در میان تمامی مجموعه‌های فعال استان انتشار یابد.

مباحث قرآنی برای یک هفته محور فعالیت‌های اصفهان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری در نخستین جلسه مسئولان کمیته‌های اجرایی مسابقات کشوری تواشیح، اذان، هم‌خوانی و ابتهال اظهار داشت: شانزدهمین دوره تواشیح، چهارمین دوره اذان و سومین دوره ابتهال نیز به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
وی به حماسه مردم در 9 دی اشاره کرد و افزود: نهم دی قیام عظیم مردم انقلابی ایران، طلیعه بصیرت عاشورایی و بیداری مردم پس از وقایع انتخابات 88 بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های استانداری اصفهان در راستای اجرای مسابقات کشوری تواشیح، اذان، هم‌خوانی و ابتهال تصریح کرد: استانداری اصفهان از ابتدای مطرح شدن اجرای این مسابقات در استان به صورت ویژه از اجرای این برنامه فرهنگی حمایت کرده است.
وی به اهمیت و نقش اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: همکاری افراد در راستای اجرای برگزاری این مسابقات اهمیت و عظمت روح قرآن و ایمان به قرآن را در وجود اشخاص نشان می‌دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: عکس‌العمل آنها در زمان برگزاری این مسابقات میزان اقدامات آنها را برای اجرای این برنامه قرآنی و دینی ثابت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سال‌های گذشته نیز در سطح کشور به صورت ویژه اجرا شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون یک ستاد ویژه و با 9 کمیته مختلف شامل کمیته تبلیغات شهری، امنیتی، حراست، روابط عمومی، پشتیبانی، مدعوین و سایر کمیته‌ها برای برگزاری این مسابقات در اصفهان تشکیل شده است.
اژدری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات قرآنی شدن اصفهان به مدت یک هفته است، بیان داشت: طی این مدت باید عطر و رایحه قرآن در میان تمامی مجموعه‌های فعال استان منتشر شود و  اجرای این مسابقات در سال جاری هم‌زمان با دهه فجر صورت می‌گیرد.
وی به وظیفه کمیته پشتیبانی این مسابقات اشاره کرد و گفت: این کمیته باید امکانات اجرای هر چه بهتر مسابقات را فراهم کند و کمیته محافل نیز باید مشارکت تمامی محافل را برای اجرای مناسب این برنامه قرآنی در مکانی مناسب ایجاد کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: سالن و مکان برگزاری این مسابقات از اهمیت بسیاری برخوردار است و تمامی مسابقات قرآنی باید در مکان مناسب و ویژه‌ای برگزار شوند.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: در این مسابقات 600 نفر از خواهران و برادران سراسر استان‌ها شرکت می‌کنند و برگزاری این مسابقات میان این افراد به فاصله یک روز صورت می‌گیرد.
اژدری با اشاره به اینکه اصفهان در زمینه تواشیح از توانمندی‌های بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: استان‌های اصفهان و خوزستان در راستای مسابقات تواشیح از سایر استان‌ها برتر هستند و به صورت معمول مقام‌های نخست و دوم این مسابقات به این استان‌ها اختصاص دارد.
وی به زمان برگزاری این مسابقات در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات کشوری اذان و تواشیح هم‌زمان با دهه فجر جاری و در طلیعه ایجاد مسابقات با سالگرد ورود امام خمینی (ع) به ایران اسلامی هم‌زمان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: بحث قرآن و اذان هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر به صورت ویژه‌تری در اصفهان ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول