اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه اصفهان:

نخبگان قرآنی ظرفیت بهینه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی هستند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: حضور نخبگان قرآنی و دینی در این مسابقات کشوری اذان و تواشیح ظرفیت بهینه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.

نخبگان قرآنی ظرفیت بهینه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه مسئولان کمیته‌های اجرایی مسابقات کشوری تواشیح، اذان، هم‌خوانی و ابتهال اظهار داشت: سازمان اوقاف به عنوان متولی اصلی اجرای مسابقات قرآن در مقاطع مختلف و مسابقات تواشیح، اذان، هم‌خوانی و ابتهال قرآن کریم محسوب می‌شود.
وی به برگزاری مسابقات کشوری اذان و تواشیح در اصفهان اشاره کرد و افزود: این مسابقات در دو مرحله کشوری و استانی برگزار می‌شود که در حال حاضر مرحله استانی این دوره از مسابقات در رده‌های سنی مختلف میان خواهران و برادران شرکت‌کننده برگزار شده است.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: برگزیدگان این مسابقات نیز در گروه‌های تواشیح، مبتهلین، هم‌خوانی و مؤذّنان در مرحله کشوری این برنامه قرآنی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و توانایی‌های خود را در این زمینه ارزیابی می‌کنند.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این مسابقات به میزبانی استان‌های مختلفی برگزار شده است، اضافه کرد: این مسابقات یکی از مهم‌ترین جریان‌های قرآنی در سطح کشور محسوب می‌شود و در سال جاری نیز با توجه به پیگیری‌های این اداره، اصفهان به عنوان میزبان شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات است.
نقدعلی به حضور نخبه‌های قرآنی و دینی در این دوره از مسابقات در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: حضور این افراد ظرفیت بهینه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است و متولیان اجرای این مسابقات باید به صورت بهینه و مناسب از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز این برنامه مهم قرآنی به صورت مناسب و ویژه در استان‌های دیگر برگزار شده است، ادامه داد: در سال‌های گذشته تمامی نهاد‌ها و به ویژه نهاد‌های فرهنگی موجود در استان‌های متولی برگزاری این مسابقات در اجرای این برنامه مشارکت داشته‌اند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به همکاری تمامی نهاد‌های اجرایی استان در راستای برگزاری جشنواره کودک در اصفهان اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات نیز تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان باید به بهترین شکل ممکن در راستای اجرای ویژه این مسابقات تلاش کنند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام بدهند.
وی با اشاره به اینکه تمام زوایای مسابقات کشوری تواشیح، اذان، هم‌خوانی و ابتهال قرآن کریم باید به مردم شناسانده شود، اظهار داشت: برگزاری این برنامه قرآنی باید آغاز یک موج قرآنی و دینی بزرگ را در سطح کشور ایجاد کند و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کشور و به ویژه در اصفهان در سطح جهانی شناسانده شود.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول