اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان:

خدمات شهری باید براساس نیاز شهروندان ارائه شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به تغییرات به وجود آمده در نگرش جامعه نسبت به خدمات شهرداری گفت: در حال حاضر نوع خدمات را نیاز و طلب شهروندان تعیین می‌کند.

خدمات شهری باید براساس نیاز شهروندان ارائه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسن احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه خدمات شهری از پرکارترین معاونت‌های شهرداری است، اظهار داشت: 10 سازمان و چهار واحد از جمله زیر مجموعه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری محسوب می‌شوند.
وی با یادآوری آغاز فعالیت‌های ستاد برف‌روبی در شهرداری زنجان افزود: این ستاد با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از دو ماه پیش تشکیل شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به آغاز بارش‌های زمستانی از شب گذشته در استان زنجان تصریح کرد: نیروهای شهرداری از شب گذشته اقدام به بازگشایی معابر شهری کرده‌اند.
وی از آماده شدن همه تجهیزات سازمان خدمات موتوری برای ورود به فصل زمستان خبر داد و گفت: این سازمان برای سال جاری اقدام به خرید دو دستگاه نمک پاش هم کرده است.
احمدی ادامه داد: سازمان خدمات موتوری شهرداری زنجان رتبه نخست شمال‌غرب کشور را در ‌ارتباط‌ با نگهداری از جایگاه‌های cng کسب کرده است.
وی از فعال بودن همه دستگاه‌های cng زنجان خبر داد و اضافه کرد: شهرداری همه این دستگاه‌ها به غیر از دو دستگاهی که هنوز گارانتی دارد و در اختیار شرکت نصاب است را به صورت 24 ساعته زیر نظر دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان از دیگر کارهای در دست آماده‌سازی این معاونت را ساخت یک سرد‌خانه 400 نفره در زنجان برای مواقع اضطراری عنوان کرد و افزود: خرید سه دستگاه آمبولانس نیز در دستور کار شهرداری زنجان قرار گرفته است.
وی با اشاره به موقوفه بودن دو قبرستان موجود در شهر زنجان موسوم به قبرستان بالا و پایین تاکید کرد: این قبرستان بنا به دلایلی از جمله موقوفه بودن همچنان مورد استفاده است.
احمدی از آمادگی قبرستان جدید برای تدفین اموات زنجانی‌ها خبر داد و تاکید کرد: برای تشویق خانواده‌ها در سال نخست، تدفین در این قبرستان به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی از فعالیت 2 هزار و 250 تاکسی در سطح شهر زنجان خبر داد و گفت: در صورت صدور مجوز و تامین اعتبار 200 دستگاه تاکسی دیگر نیز به این ناوگان اضافه می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در حدود 36 هزار مترمربع فضای سبز به فضاهای سبز شهر زنجان اضافه شده است، گفت: در حدود 80 درصد از این مساحت با آب خام آبیاری می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی و تجهیز یک واحد گلخانه در زنجان برای سنجش گیاهان و درخت‌های سازگار با آب و هوای شهر زنجان خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد گل‌های فصلی مورد نیاز در شهر زنجان، در داخل شهر تولید می‌شود.
احمدی در پاسخ به سئوالی درباره برون‌سپاری خدمات شهری تصریح کرد: برون‌سپاری خدمات شهری از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری زنجان محسوب می‌شود.
وی به وارد شدن خسارت به آسفالت خیابان‌ها پس از نمک‌پاشی اذعان کرد و گفت: دو روش برای برف‌روبی از معابر شهری وجود دارد که روش استفاده شده در زنجان استفاده از مخلوط نمک و شن است.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعیین تکلیف مصوبه شورا برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر گفت: این مصوبه مرحله انتشار آگهی را پشت سر گذاشته و به زودی و پس از عقد قرار داد با مراجعان عملیاتی می‌شود.
وی تاکید کرد: براساس مصوبه شورا با امضای قرارداد با اکیپ‌های مشخص شده شهرداری به ازای تحویل هر لاشه زنده یا مرده سگ‌ 15 هزار تومان پرداخت می‌کند.
احمدی در پاسخ به سئوالی درباره مقاومت‌های موجود برای انتقال قبرستان زنجان تاکید کرد: نه تنها مقاومتی در این باره از طرف شهرداری وجود ندارد، بلکه همه امکانات لازم برای انجام تدفین اموات در قبرستان جدید فراهم شده است، اگر مقاومتی هم وجود دارد از سوی دیگران از جمله برخی معتمدان است.
وی با تاکید بر اهتمام شهرداری برای ارائه بهترین خدمات به شهروندان اضافه کرد: واقعیت این است که شهرداری توان مقابله 100 درصدی با مشکلات را ندارد و رفع مشکلات به صورت قطعی نیازمند همکاری همشهریان است.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به مشکلات به وجود به هنگام بارش در سطح شهر شهروندان را به رعایت نکات ایمنی خاص فصل سرد دعوت کرد و گفت: هر چند عمل به وظایف قانونی از وظایف شهرداری است، ولی رعایت برخی نکات از طرف شهروندان مانع بروز بسیاری از مشکلات می‌شود.
وی اضافه کرد: شهروندان باید توجه کنند که عدم رعایت برخی نکات مانند رعایت زمان گذاشتن انتقال زباله به بیرون از منزل، برای جمع‌آوری توسط کارکنان شهرداری موجب دوباره کاری و در نتیجه وارد شدن بار مالی به شهرداری و در واقع خود شهروندان می‌شود.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات به وجود آمده در نگرش‌های مردم نسبت به خدمات شهرداری تاکید کرد: در زمان فعلی جامعه حاضر به پذیرش خدمات ارائه شده به صورت یک طرفه نیست.
وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده باید براساس نیاز و طلب شهروندان یک شهر ارائه شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول