اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر طبس:

الحاق طبس به خراسان جنوبی نیازمند ضمانت است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی طبس گفت: الحاق طبس به استان خراسان جنوبی تنها با تضمین اختصاص نماینده مستقل و فرمانداری ویژه قابل انجام خواهد بود.

الحاق طبس به خراسان جنوبی نیازمند ضمانت است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سید غلامرضا برکاتی شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ مشترک امامان جمعه طبس، عشق‌آباد و دیهوک، فرماندار طبس و رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرستان طبس با مردم که در محل مسجد جامع طبس برگزار شد، اظهار داشت: از دی ماه سال گذشته موضوع تغییر حوزه‌های انتخابیه در مجمع نمایندگان استان یزد مطرح، و بحث‌ها و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد که از جمله آن تشکیل حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، اردکان و بهاباد بود.
وی ادامه داد: پس از این از سوی شورای اسلامی شهرستان طبس، نامه‌ای خطاب به استاندار یزد نوشته و ارسال شد که در قالب آن ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان طبس، درخواست شد تا برای جلوگیری از تنش‌های اجتماعی و سایر چالش‌ها و همچنین تسریع در پیشرفت منطقه، نماینده‌ای که به استان یزد افزوده می‌شود به شهرستان طبس اختصاص یابد که رونوشت این نامه برای وزارت کشور و تمامی نمایندگان استان یزد نیز ارسال شد، اما از سوی هیچ یک پاسخی دریافت نشد.
 
* یزد با حوزه انتخابیه طبس و بهاباد موافقت نکرد
رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس افزود: حتی به صورت حضوری نیز در دفتر مدیرکل تقسیمات سیاسی استانداری یزد اعلام کردیم که هدف ما انتزاع از استان یزد نیست و تنها به دنبال پیشرفت و ارتقاء شهرستان طبس هستیم، اما متاسفانه حتی با حوزه انتخابیه طبس و بهاباد هم موافقت نشد.
 
* مشکلی با استان یزد نداریم، هدف مسئولان توسعه طبس
وی تصریح کرد: مردم دارالعباده یزد بسیار خوش‌نام هستند و ما مشکلی با این استان نداریم، بلکه تنها به دنبال ارتقاء شهرستان طبس هستیم و بهتر است در این زمینه به دور از احساسات، به صورت منطقی و اساسی فکر کنیم.
 
* نظر کارشناسی دولت الحاق طبس به خراسان جنوبی است
برکاتی اضافه کرد: الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی نظر کارشناسی دولت است و اکنون دو موضوع مهم برای ما اختصاص نماینده مستقل و ارتقاء فرمانداری طبس به فرمانداری ویژه است و به‌طور قطع از این خواسته‌ها کوتاه نخواهیم آمد و الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی تنها با تضمین اختصاص نماینده مستقل و فرمانداری ویژه قابل انجام خواهد بود.
 
* صورت‌جلسه 22 اسفند، مورد تایید تمامی اعضای شورای طبس
وی درباره صورت‌جلسه ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، بخشداران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر، بخش و شهرستان طبس در تاریخ 22 اسفندماه سال گذشته نیز گفت: در این صورت‌جلسه بر لغو مصوبه دولت وقت در سال 1380 (که طبس به یزد ملحق شده است) و بازگشت طبس به خراسان رضوی و اختصاص نماینده‌ای مستقل به طبس تاکید شد که در ادامه این صورت‌جلسه آمده که در صورت عدم امکان، نماینده‌ای به شهرستان طبس با شهرستان بشرویه اختصاص یافته و همچنین فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه ارتقاء یابد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس اضافه کرد: علاوه بر امام جمعه و نماینده طبس، و شوراهای اسلامی شهرهای عشق‌آباد و دیهوک، بر خلاف برخی گفته‌ها هر پنج عضو شورای اسلامی شهر طبس نیز این صورت‌جلسه را تایید و امضاء کرده‌اند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول