اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نقدی خبر داد:

احداث 3500 سالن ورزشی بسیج کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سه‌هزار و 500 سالن ورزشی بسیج در برنامه پنجم توسعه کشور احداث می‌شود.

احداث 3500 سالن ورزشی بسیج کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی ظهر امروز در نشست بسیج سازندگی گیلان، اظهار داشت: یک درصد بودجه عمرانی استان‌ها در برنامه پنجم باید برای ساخت پایگاه‌ها و اماکن بسیج اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه ساخت سه هزار و 500 سالن ورزشی بسیج باید در طول برنامه پنجم اجرایی شود، افزود: تا کنون احداث یک‌هزار سالن برنامه‌ریزی شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه احداث پایگاه‌های مقاومت به عنوان مکانی برای برنامه‌ریزی و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان ضروری است، گفت: باید مسئولان استانی در بودجه عمرانی استان‌ها اعتبارات احداث پایگاه‌های مقاومت را لحاظ کنند.
وی، بسیج سازندگی را یک ظرفیت برای نظام اسلامی در تمام عرصه‌ها دانست و بیان داشت: بسیج سازندگی از اخلاص، ایثار و ایمان نیروهای بسیجی تشکیل شده و یک ظرفیت برد برای نظام است.
 
*بسیج دنیا را آباد می‌کند ولی دنیاطلب نیست

نقدی، روحیه گذشت، فداکاری و همکاری در کارها را یک روحیه والای اسلامی دانست و تصریح کرد: بسیج با همان روحیه دنیا را آباد می‌کند ولی دنیاطلب نیست.
وی افزود: نظام سرمایه‌داری با انگیزه ثروت‌افزایی و نظام سوسیالیستی با جبر و زور حکومتی آمیخته شده ولی در نظام اسلامی کشورمان هدف جلب رضای خداست.
این مسئول، با اشاره به ساخت هزاران مسجد و حسینیه توسط مردم در کشور ابراز داشت: باید از این ظرفیت مردمی برای توسعه و آبادانی کشور بهره برد.
وی اضافه کرد: ارسال یک‌هزار و 400 کامیون امکانات برای رزمندگان یکی از افتخارات مردم ولایت‌مدار گیلان بوده که نمونه ظرفیت مردمی اقشار مختلف برای برطرف کردن نیازمندی‌هاست.
 
*اعزام یک‌میلیون و 22 هزار نفر به اردوهای سازندگی
 
نقدی با اشاره به افزایش برنامه بسیج سازندگی نسبت به سال گذشته یادآور شد: تا کنون یک‌میلیون و 22 هزار نفر به اردوهای سازندگی اعزام شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه باید 20 هزار نفر در گیلان به اردوهای سازندگی اعزام شوند، گفت: تا کنون 16 هزار و 300 نفر در گیلان به اردوهای سازندگی اعزام شده‌اند.
این مسئول درباره ظرفیت‌های بسیج سازندگی بیان داشت: ریشه‌کنی بی‌سوادی، محرومیت‌زدایی، مسکن مددجویان و دیگر کارهای زیربنایی از اقدام‌های بسیج سازندگی است.
 
*بزرگ‌ترین مشکل کشور اشتغال است
 
وی، با بیان اینکه 55 میلیار دلار حجم مالی واردات به کشور است، اذعان داشت: بزرگ‌ترین مشکل کشور اشتغال است.
نقدی با تصریح بر اینکه می‌توان حداقل 15 میلیارد دلار از این واردات را انجام نداد، افزود: جلوگیری از ورود محصولات کشاورزی به داخل 400هزار شغل ایجاد می‌کند.
به گفته وی، در حال حاضر بازار  واردات‌محور است و فرهنگ‌سازی و آموزش به بازاریان می‌تواند آن را تبدیل به صادرات‌محور کند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول