اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد خبر داد:

اختصاص 850 میلیون ریال اعتبار به سالن ورزشی یان‎‌چشمه

خبرگزاری فارس: فرماندار ‌شهرکرد از اختصاص 850 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی این شهرستان برای تکمیل سالن ورزشی روستای یان‎‌چشمه خبر داد.

اختصاص 850 میلیون ریال اعتبار به سالن ورزشی یان‎‌چشمه
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی بعدازظهر امروز در جلسه‌ای بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش بن که با حضور مسئولان محلی و ادارات تشکیل شد، اظهار داشت: تسریع در روند تکمیل این پروژه بیش از پیش باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه طرح هادی روستای یان‎چشمه به تصویب رسیده است، گفت: مبلغ 150 میلیون ریال اعتبار برای بازنگری نهایی این طرح، از محل اعتبارات تملک دارایی  اختصاص یافته است.
کاظمی با اشاره به مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهای این استان، گفت: اجرای طرح هادی روستایی سبب می‌شود تا جوانان از این فرصت استفاده کنند و زندگی در روستا را به زندگی شهرنشینی ترجیح دهند و این موضوع سبب رونق روستاها می‌شود.
فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه پیشرفت سریع طرح هادی روستایی به همکاری اهالی و شورای روستاها بستگی دارد، گفت: اجرای طرح هادی در روستاها سبب ساماندهی و اصلاح بافت روستایی می‌شود.
وی بر ضرورت توسعه روستایی و نقش تأثیرگذار آن در توسعه ملی تأکید کرد و گفت: شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاهای این شهرستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چراکه ریشه تمامی مشکلات و مسائل عقب‌ماندگی مثل فقر گسترده، نابرابری در حال رشد، رشد سریع جمعیت و بیکاری فزاینده، در مناطق روستایی قرار دارد.
کاظمی کاهش بیکاری و توسعه فعالیت‌های شغلی را یکی از اهداف کلان توسعه در کشور برشمرد و گفت: توسعه و عمران روستایی در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه‌های اصلی توسعه در ایران و اکثر کشورهای در حال توسعه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها، توسعه روستایی به مثابه راهبردی با اهمیت برای تامین نیازهای اساسی و توزیع بهینه منافع ناشی از توسعه ملی تلقی شده و بدین منظور با شیوه‌های متعدد، الگوهای متنوعی برای توسعه روستایی تجربه شده که عمدتا دستاوردهای مطلوبی نداشته و هنوز سهم جوامع روستایی جهان سوم از توسعه و پیشرفت بسیار اندک است.
کاظمی با بیان اینکه فقر و بیکاری از جمله مشکلات بزرگ و اساسی در روستاهای ماست، گفت: این امر باعث تشدید مهاجرت‌های روستایی می‌شود، همچنین با توجه به اینکه جوان و نخبه گزین بودن از ویژگی‌های بارز مهاجرت‌های روستایی است بنابراین برای رفع فقر و بیکاری در روستاها، توسعه روستایی یک ضرورت به نظر می‌رسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول