اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز حمل و نقل صورت گرفت؛

افتتاح سالن ورزشی اداره کل راه آهن شرق

خبرگزاری فارس: همزمان با بیست و ششم آذرماه، روز ملی حمل و نقل، سالن ورزشی بدنسازی اداره کل راه آهن شرق مستقر در طبس به بهره‌برداری رسید.

افتتاح سالن ورزشی اداره کل راه آهن شرق
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، عصر امروز به مناسبت روز حمل و نقل، سالن ورزشی بدنسازی اداره کل راه آهن شرق باعنوان «امام علی(ع)» در محل ایستگاه طبس به بهره برداری رسید.
این سالن ورزشی 400 مترمربع زیربنا دارد که برای تجهیز آن 500 میلیون ریال هزینه شده است.
این سالن ویژه استفاده کارکنان برادر و خواهر اداره کل راه آهن شرق و خانواده های آنان راه اندازی شده است.
مدیرکل راه آهن شرق در مراسمی که به منظور گرامیداشت هفته حمل و نقل و همچنین افتتاح رسمی سالن ورزشی این اداره کل برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی کارکنان زحمت‌کش اداره کل راه آهن شرق، به بیان مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به سایر انواع حمل و نقل پرداخت و اظهار داشت: حمل و نقل ریلی دارای سطح ایمنی بسیار بالایی است به گونه‌ای که با گذشت بیش از شش سال از عمر راه آهن شرق و جابجایی میلیون‌ها مسافر در طول این محور، حتی یک نفر مسافر دچار کوچکترین آسیبی نشده است و این در حالی است که همه ساله شاهد تعداد قابل توجهی کشته و مصدوم در سوانح جاده‌ای هستیم.
محمد پورفخری بهابادی ادامه داد: مصرف کمتر انرژی و سوخت به‌ویژه باتوجه به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از مزایای دیگر حمل و نقل ریلی است و علاوه بر این راه آهن نسبت به جاده و اتوبان عرصه کمتری را اشغال کرده و برای محیط زیست نیز آلودگی چندانی ایجاد نمی‌کند.
وی با بیان اینکه مقرون به صرفه بودن و راحتی سفر با قطار از دیگر مزایای حمل و نقل ریلی است خاطرنشان کرد: توسعه راه آهن در کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه رئیس جمهور است و به همین دلیل روز به روز محورهای جدید راه آهن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه آهن شرق یادآور شد: تأسیس اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان طبس و سایر شهرستان‌های طول خط بسیار مؤثر بوده است که روند این توسعه همچنان ادامه دارد.
وی افزود: اداره کل راه آهن شرق یکی از 17 اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که با دارا بودن یک هزار و 50 کیلومتر طول خط، طویل‌ترین اداره کل راه آهن کشور محسوب می‌شود.
پورفخری بهابادی بیان کرد: اداره کل راه آهن شرق یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین ادارات کل راه آهن کشور است، به طوری که تمام 40 ایستگاه این اداره کل به صورت تمام‌مکانیزه با سیستم پیشرفته علائم الکتریکی از طبس قابل کنترل است.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از فرزندان شهید شاغل در راه آهن شرق، بازنشستگان اخیر و پرسنل نمونه این اداره کل، برگزیدگان مسابقات تیراندازی و کوهنوردی راه آهن شرق، و فرمانده پلیس راه آهن شرق تقدیر شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول