اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان:

سرعت وحدت بین حوزه و دانشگاه کند است

خبرگزاری فارس: دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سرعت اقدامات انجام شده در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه تا کنون کند پیش رفته است.

سرعت وحدت بین حوزه و دانشگاه کند است
حسین عبادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 27 آذر به عنوان سالروز شهادت آیت‌الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه باید تعریف وحدت در جامعه را به خوبی درک کرده و سپس به تبیین وحدت حوزه و دانشگاه اقدام کرد، افزود: باید تعریف روشنی از وحدت حوزه و دانشگاه به جامعه ارائه شود.
دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه نهادی مدرن برای ارائه آموزه‌های مختلف علمی است،‌ خاطرنشان کرد: حوزه نیز به عنوان نهادی سنتی علوم متفاوتی را آموزش می‌دهد که وحدت بین این دو تنها در سایه پیدا کردن نقاط مشترک و وصل این نقاط به دست می‌آید.
وی ادامه داد: علوم مختلف در یک تقسیم‌بندی کلی به علوم نقلی و نظری تقسیم می‌شوند که این علوم به تنهایی در حوزه‌های علمیه در گذشته تدریس می‌شد و در حال حاضر با تقسیم‌بندی علوم برخی از علوم در دانشگاه‌ها توسط حوزویان ارائه می‌شود.
عبادتی با بیان اینکه دو مرکز دانشگاه و حوزه می‌توانند از محسنات سیستم دیگری برای تعالی خود استفاده کنند، یادآور شد: باید هر دو حوزه در راستای توسعه و تعالی خود از دستاوردهای مرکز دیگر استفاده کرده و دستاوردهای خود را در اختیار آن حوزه قرار دهند.
وی تصریح کرد: دانشگاه باید دستاوردهای حوزه را مد نظر قرار داده و حوزه نیز از پیشرفت‌های علمی دانشگاه در راستای ایجاد وحدت رویه استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه نباید به وحدت حوزه و دانشگاه به صورت مفهومی نگاه شود، یادآور شد: اسلامی کردن دانشگاه در این نگاه مفهومی صورت می‌گیرد و راهکار مناسبی برای ایجاد وحدت بین دانشگاه و حوزه محسوب نمی‌شود.
دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید دستاوردهای هر حوزه احصا شده و برای رشد و بالندگی حوزه دیگر استفاده شود، بیان داشت: شیوه‌های مباحثه، عدم مدرک‌گرایی و تلفیق آموزش با عمل از ویژگی‌های حوزه است که می‌تواند دانشگاه برای رسیدن به تعالی خود از آن بهره بگیرد.
وی روش‌های نوین تحقیق و پژوهش، توان علمی بالا و توانمندی در رشته‌های مختلف را از ویژگی‌های دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه نیز می‌تواند در کنار همه ویژگی‌های مثبت و کارساز خود از ویژگی‌های دانشگاه نیز بهره جسته و با جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد.
عبادتی با بیان اینکه سرعت اقدامات انجام شده در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه تا کنون کند پیش رفته است، یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با وجود اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد، اما به قدری سرعت انجام فعالیت‌ها از سوی این شورا کند است که عملا فعالیت مفیدی در این راستا انجام نشده است.
وی با اشاره به تاخیرات انجام شده در ارائه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش افزود: با وجود اینکه این امر از تاکیدات مقام معظم رهبری و نیاز جامعه است، تاخیر چند ساله آن موجب عقب ماندگی جامعه شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول