اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

وحدت حوزه و دانشگاه در گرو تعامل علمی آنها است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در گرو تعامل علمی آنها است.

وحدت حوزه و دانشگاه در گرو تعامل علمی آنها است
محمدعلی زلفی‌گل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از در همدان، با بیان اینکه برای اینکه انسان بتواند به جایگاه اصلی خود و ساحت مقدس الهی برسد نیاز به دو بال علم و ایمان دارد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و متخصصینی که دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند اگر بخواهد هر دو بال را داشته باشد باید ارتباط تنگاتنگی با حوزه‌های علمیه که بیشتر بر روی مباحث ایمانی و اعتقادی کار می‌کنند، برقرار کنند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه بوعلی‌سینا تعدادی از همکاران را مسئولیت دادم که برخی از رشته‌های علوم انسانی جدید نظیر نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و یک سری از رشته‌های اخلاقی و دینی را طراحی کنند، تصریح کرد: این مفاهیم حالت بین رشته‌ای دارد و هم سرفصل‌های آن کاملاً عمومی است که از این نظر نیز درصدد نزدیکی و اتحاد بین مفاهیم حوزه و دانشگاه هستیم.
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه در حال حاضر در حال بازنگری سرفصل‌های دروس علوم انسانی هستیم، خاطرنشان کرد: اسلامی شدن دروس دانشگاهی خصوصاً علوم انسانی از جمله اهداف پیش رو است که در راستای نظرات حوزویان و نگرش گرایش به مبانی اسلامی صورت می‌پذیرد.
وی با تأکید بر لزوم استمرار برنامه‌های وحدت‌بخش بین دو نهاد حوزه و دانشگاه، ابراز کرد: مسئولان حوزه علمیه و رؤ‍سای دانشگاه‌ها باید پیگیر این مهم باشند اگر چه ما در حوزه دانشگاه به دلیل درگیری‌های کاری‌ به صورت جدی وارد قضیه نشدیم که این نقد بر ما وارد است.
زلفی‌گل متذکر شد: در دانشگاه معمولاً جلساتی را در ارتباط با مباحث وحدت بین حوزه و دانشگاه برگزار کرده‌ایم و تعداد قابل توجهی از همکاران دانشگاهی ما نیز روحانی هستند و ارتباط مان با حوزه علمیه خوب است، البته باید این ارتباط را قوی‌تر کرد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی وحدت حوزه و دانشگاه اتفاق می‌افتد که هم حوزویان، دانشگاهیان را باور بکنند و هم دانشگاهیان حوزویان را؛ که در این راستا باید از حوزویان برای تدریس دروس مرتبط در دانشگاه‌ها استفاده شود و از دانشگاهیان نیز در حوزه‌های علمیه بهره گرفته شود و تعامل دوطرفه‌ای باید اتفاق بیفتد چرا که تا تعامل علمی دوطرفه اتفاق نیفتد، وحدت مورد نظر محقق نمی‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول