اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

ترانزیت 35 هزار تن محموله نفتی به امارات

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان برای نخستین‌بار از بارگیری یک فروند کشتی با تناژ 35 هزار و 137 تن محموله نفتی به مقصد کشور امارات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی خبر داد.

ترانزیت 35 هزار تن محموله نفتی به امارات
علیرضا خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرامام اظهار داشت: نقش مؤثر در اقتصاد ملی و تجارت خارجی به عنوان دومین بندر مهم کشور، نزدیکی به بزرگترین مراکز صنعتی کشور از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، معادن و ... در نیمه غربی کشور با بیش از 70 درصد تراکم جمعیتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناسب پسکرانه‌ای جاده‌ای، ریلی و هوایی به مراکز عمده صنعتی کشور و برخورداری از پتانسیل‌های قوی برای توسعه صادرات مجدد کالا از عمده دلایل توجه وافر به بندر اقتصادی مهم در کشور است.
وی افزود: برخورداری از ظرفیت توسعه ترانزیت به کشورهای همسایه در محورهای غربی و شمال غربی کشور و همچنین زمینه‌های مناسب به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی از دیگر علل توجه به این بندر اقتصادی‌ست.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه نرم‌افزار صدور مجوز به‌منظور تسهیل در انجام صدور و تمدید کارت‌های مجوز ورود و خروج در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ارتقا یافته افزود: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و به‌منظور توسعه سیستم‌های آنلاین اداره کل، سطح کیفی فرآیند صدور و تمدید مجوزهای ورود و خروج ارتقا یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در تغییرات جدید، کد ملی اشخاص و خروج آنها به صورت ساعتی ثبت می‌شود که این امر سبب سهولت در جستجوی اشخاص و همچنین کنترل ساعت ورود و خروج آنها در مجتمع بندری می‌شود.
خجسته اضافه کرد: برای نخستین‌بار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) یک فروند کشتی با تناژ 35 هزار و 137 تن محموله نفتی بارگیری و به مقصد کشور امارات ترانزیت شد.
وی با بیان اینکه با انجام این حرکت، رکورد بارگیری در بندر امام(ره) شکسته شده گفت: همه تلاش ما در راستای ایجاد محیطی هموار به‌منظور روند رو به رشد اقتصادی و تجاری در این بندر است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به روند افزایشی ترانزیت مواد نفتی عراق از بندر امام خمینی(ره) به کشورهای حوزه خلیج فارس در سال‌های اخیر افزود: کشتی "گلف گلوری" ضمن پهلوگیری در پایانه مواد نفتی  مجتمع بندری امام خمینی(ره) اقدام به بارگیری با نرخ 215 تن در ساعت کرد و با تناژ بی‌سابقه  35 هزار و 137 تن موفق به کسب این رکورد جدید در زمینه عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری شد.
وی عنوان کرد: با پایان بارگیری این محموله نفتی عراق در دوم آذرماه سال جاری، این کشتی بندر امام خمینی(ره) را به مقصد امارت ترک کرد.
خجسته با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) نیز به واسطه برخورداری از تجهیزات و امکانات زیر بنایی نظیر آب، برق،‌ راه و پسکرانه‌ای مناسب، قرار گرفتن در کنار خلیج فارس و دسترسی آسان به آب‌های آزاد، از موقعیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به منطقه ویژه برخوردار بوده گفت: گفتنی‌ست طرح تبدیل بندر امام خمینی(ره) به منطقه ویژه اقتصادی اواخر سال 86 در شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی تأیید و لایحه آن برای تصویب به مجلس ارائه شد و در این زمینه نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تعامل و حمایت مسئولان روز‌به‌روز شاهد پیشرفت و ارتقای سطح کمی و کیفی در سطح فعالیت‌های این بندر بزرگ باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول